fredag 28 november 2008

Fredagstema Julklappsbestyr

Sista temat för november är julklappsbestyr. Jag älskar julen och alla förberedelser som hör till, allt från julpynt till julgodis och julklappar. Idag har jag äntligen satt upp adventsstjärnor och ljusstakar så nu börjar julkänslan komma smygande så smått.

Jag tycker det är mycket roligare att ge julklappar än att få. Speciellt om man har kommit på en julklapp som man är riktigt nöjd med och som mottagaren kanske inte hade önskat sig eller tänkt på. En del börjar göra sina julklappsinköp redan i november men jag får erkänna att jag inte är så strukturerad. Bjarne och jag har nog bestämt oss för att inte byta julklappar i år. Vi lägger hellre de pengarna på att göra något ihop och eftersom vi har gemensam ekonomi så blir det svårt att dölja vart man har handlat på kontoutdraget. :-) Vi har redan fått en gemensam julklapp av min mamma och pappa och mormor och morfar. Den 20/12 åker vi till Malmö och tittar på Wallmans Festival och äter god mat. Sen bor vi över på hotell och åker sen hem till mina föräldrar för att vara där över julen. Tack så mycket!

Jag vill inte skriva vad jag planerar ge bort i julklapp eftersom många av de som ska få dem är inne och läser bloggen och det skulle liksom förstöra överraskningen. En julklapp som jag däremot kan avslöja är den som barnen kommer få av sin mormor och morfar; Musse Piggs klubbhus! För en månad sedan så sa Albin till mig att han ville åka och köpa Musses klubbhus. Eftersom jag aldrig har sett ett sådant i affären så sa jag att det går inte att köpa utan finns bara på TV. Samma dag var jag ute och gjode lite ärenden på lunchen och hittade då Musses Klubbhus i en liten leksaksaffär jag aldrig varit inne i tidigare. Så nu står det i klädkammaren och väntar på att få bli julklapp och om jag får gissa en väldigt populär sådan!

Fler fredagsbloggare: Nilla,Simone,Anna,Desiree,Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan ,AuroraBuddha,Anki,Lullun, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia, Anne-Marie, Marina, Marie,Strandmamman,M.K.B,Ulrika,Jemaya,Nina,Kicki,Barbamorsan,Mia,Emma, Tätorts-Anna, Inga-Britt, Lena, Petra C och Mais Oui

Om jag har glömt någon så hojta till! Teman för december hittar ni nedan! :-)

9 kommentarer:

Petra C sa...

Hej Mia.
Kan inte du snälla lägga till mig på listan också? :)
Hälsningar Petra C

Mia sa...

Självklart! Ursäkta om jag glömde dig. Trevlig helg! :-)

Anonym sa...

Blir dåligt med fredagstema för min del. Är inte någon älskare av julen, och har inte insett att det är första advent på söndag. (får kasta upp nån ljusstake på lördagnatt!)
Lena

Marianne sa...

Kul att du hittade önskeklappen! Och vilken mysig present ni har fått, det är någonting sådant jag vill ge svärföräldrarna, att gå och se en pjäs och sedan middag. De har redan allt, så jag tror de skulle uppskatta någonting sådant. Annars ger vi inte till vuxna längre, särskilt inte när vi inte är hemma i Sverige.

Mia sa...

Marianne: ja det ska bli spännande att se hur barnen reagerar på julklappen. Upplevelser är visst årets julklapp vad jag förstår och det är ju alltid roligt att få.

Cecilia sa...

Vilka bra teman för december,det ser jag fram emot.Börjar jag nu så kanske jag kan få ihop något vettigt i fortsättningen kanske :-)
Åh så det finns Musses Klubbhus att köpa?!Det måste jag se om vi kan hitta här också.Eric tycker så mycket om att titta på det varje morgon.Det var ju ett bra förslag till julklapp.
Vi har också gjort så att vi hellre sparar de pengarna än att köpa till varandra.Något litet är väl okej att ändå ge men hellre att göra något ihop än att bara byta pengar.
Vilken bra julklapp ni har fått.Vad roligt att få en sådan upplevelse.

Mia sa...

Fundersam Cecilia; ja jag blev väldigt förvånad när jag hittade klubbhuset. När jag hade köpt det så visade min svärmor en katalog från en leksaksaffär där hon bor och även där fanns klubbhuset att köpa. Tror man kunde beställa det över internet med...
:-)

Anonym sa...

Hej! Jag är också gärna med på dina decemberteman. Kul! :-)

Mia sa...

Maisoui: Självklart! Jag lägger till dig på listan.