lördag 15 november 2008

Julbordet

Jag kan rapportera att julbordet igår var underbart. I början kändes det kändes lite fel att sitta där den 14/11 och äta sill, lax, julskinka mm mm men det kom vi snabbt över! Det var ett fantastiskt julbord med ca 15 olika sorters sill, 10 olika sorters lax, flera olika varianter av italienska delikatesser, den traditionella julskinkan, köttbullarna och prinskorv mm mm. Ett underbart efterrättsbord avslutade det hela. Och jag måste passa på att ge Liseberg beröm. De har verkligen lyckats att göra julmarknaden genuin och mysig. Det känns inte kommersiellt alls och allt går i gammal stil. Jag skulle kunna gå i timmar och titta på allatusentals lampor.

3 kommentarer:

Millan sa...

Vad mysigt det later med julbord.. och sa himla tidigt ar det ju inte.. for det kanns som om julen kommer vara har innan vi har haft tid att saga 'smallkaramell'!!
Liseberg kommer fa ett besok av oss pa sondagen den 21 december.. och da ska Nils ge bort napparna till kaninen dar. Hjalp... (jag oroar mig mer an honom!)

Vad FINT det blev med fonstret i hallen!! Ser kanon ut! Ska bli valdigt skoj att se det live i jul.

Mia sa...

Åh vad spännande att Nils ska ge napparna till kaninen! Det kommer säkert gå bra. De får ju ett fint diplom och sen fick Albin välja vilken leksak han ville (nästan i alla fall) i affären eftersom han hade blivit en så stor kille! Vi hade "tur" för han valde en bil för 99:-! :-)
Snart ses vi! Jaaaaaa!
Kram

Marianne sa...

Vad gott ...