måndag 10 november 2008

En ny vecka

I morse var det inte lätt att motivera sig att kliva upp ut sängen. Det blåser och regnet piskar mot rutorna. Oscar har haft en orolig natt och sov bra först från kl 04-07. Då vill man ringa dagis och säga att vi tar sovmorgon idag. Eller nej, tar tillbaka det, jag vill inte ringa utan skicka meddelandet via telepati så jag slipper gå upp ur sängen och vakna till.

Helgen som gick har varit bra. Bjarne hade avslutning på sin matlagningskurs i lördags och de började kl 10 med en frukost bestående av ostron och vin på Fiskekyrkan. Barnen och jag träffade Anna-Karin och Vilmer i Trädgårdsföreningen och lekte i lekparken där och strosade runt lite. Vilmer hittade massor med roliga gyttjepölar som han plaskade i och gnuggade sen in gyttjan i hela ansiktet till mammas stora glädje. :-) Vi trotsade allt sunt förnuft och försökte äta lunch på stan med tre barn mellan 1-3 år och man kan väl sammanfatta det med att det inte blev någon rofylld upplevelse!

I går morse uppvaktade vi Far med paket, pärlplatta och teckning. Sen passade vi på att gå ut till lekparken innan det började regna. Efter lunchen medan Oscar sov åkte Albin tåg tillsammans med Musse Pigg och Wall-E i lekrummet. Han har kommit i den åldern nu när han hittar på egna lekar och är jättenöjd med att filura för sig själv en lång stund. Igår åkte han tåg till mormor och morfar i Karlskrona flera gånger och när Oscar vaknade fick han också åka med. På eftermiddagen åkte vi in till stan och åt lite mat hemma hos Jens. Så fort Albin kom dit bäddade han ner sina medhavda traktorer i Jens säng och så fick de sova där tills vi åkte. När vi kom hem igår kväll så roade jag mig med att sortera tvätt samtidigt som jag tittade på ett av många matlagningsprogram på TV. Som alltid slutade det med att ett flertal strumpor inte hade någon matchande like, men den här gången tror jag det blev rekord. Inte mindre än 11 av barnen strumpor låg där alldeles allena. Vart tar de vägen????


Albin, Musse och Wall-E åker tåg till mormor och morfar.

Söndagsmiddag hos Jens.

11 ensamma strumpor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte bara smårtumpor som blir ensamna det är ett evigt mysterium ända sedan Jens och du var små. Just nu har jag 9st ensamna och vi är bara två vuxna. Det är likadant med plastburkar och plastlock hos oss i alla fall. Mamma