fredag 28 november 2008

Fredagstema december

Jag har tagit på mig att bestämma fredagsteman för december. Eftersom jag inte varit med från starten av detta så finns det kanske en risk att några redan använts men i så fall får det väl bli favorit i repris! :-) De teman jag tänkt mig är:

5/12 Kokböcker
12/12 Drömresa
19/12 Jultraditioner
26/12 Nyårslöften

Ska försöka hinna med sista temat för november ikväll. Det kommer som de övriga i november från Marianne och handlar den här gången om julklappsbestyr. Får fundera på vad man kan skriva utan att avslöja för mycket! :-)

13 kommentarer:

Musikanta sa...

Trevliga fredagsteman som det går mycket att skriva om tror jag. Så söta pojkar du har (alla tre).

Jag själv har ett ganska nytt barnbarn som snart fyller 17 månader(det äldsta är 18 år). Det är hur underbart som helst, i synnerhet som man slipper hela ansvaret och jobbet utom när man är barnvakt förstås...

Ni är duktiga och beundransvärda ni småbarnsmammor och pappor!

Annika sa...

KUL att du tog över temat, Mia!!
Bra ämnen! Ska genast skriva in dom på min blogg!!
Kram!!

Anonym sa...

Kul, jag ska försöka vara med på alla decemberteman. Ha det så bra.

Mia sa...

Musikanta: Tack! Jag tycker så klart att de är sötats i världen (alla 3!) :-) Kan tänka mig att barnbarn är underbart, man får alla goa bitar. :-)

Annika: Jag valde ämnen som jag själv gärna ville skriva om och som jag tror alla har en "relation" till. Kram!

Nilla: Man får göra det man vill och hinner med! :-) Ha en bra helg!

Victoria sa...

Hej, vad kul att du tog över stafettpinnen i Fredagstemat! Vilka bra ämnen, ska genast skriva upp och börja planera.

Victoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fritt ur hjärtat sa...

Härligt Mia! Roliga ämne, här ska planeras!

Mia sa...

Vad kul, jättebra teman!

Jag har skrivit en liten snutt om Julklappar, så du är välkommen att titta förbi.

Ha en fin 1a advent.

Petra C sa...

Jag ska lägga in fredagstema-orden på min blogg.

Vad gäller julklappsbestyren så har jag gjort ett litet inlägg. Planerar att göra ett varje dag fram till nästa fredag. :)

Hälsningar
Petra

PS. Vilken underbar bild på Albin i badet!

StrandMamman sa...

Skoj att du tar över, och bra teman har du också hittat! Ifall det inte redan finns någon annan på lut så kan jag tänka mig att ta över efter dig sen, du kan meddela mig.

Mia sa...

Petra C: har lagt till dig på listan nu. :-) Tack, tycker också den bilden är bra. Min bror trodde vi hade klippt ihop den men han låg faktiskt i badet omgiven av skum och var sådär glad.

StrandMamman: Jag tror inte det finns någon annan som flaggat upp för att ta över så det kan du säkert göra.

Trevlig 1:a advent allihop!

Marianne sa...

Bra teman! Det ska bli kul att skriva om.

Ha en skön helg!

Grekland nu sa...

Lämpliga teman för december! Jag brukar gå omkring och fundera på fredagstemat under hela veckan, så det är väl bäst att börja tänka "kokböcker" nu då...