torsdag 20 november 2008

Tågresa och födelsedag

Nu har Albin och jag kommit till Karlskrona och mina föräldrar. Tågresan ner gick kanonbra trots att det var 4 ½ timme på samma tåg och bara mamma som sällskap! Vi hade med oss pannkakor och lite fika och Albin fick äta på en tallrik med sin idol Blixten McQueen på. Givetvis var även Musse Pigg med på resan och satt hela tiden på Albins plats. Innan vi åkte så packade vi Albins Bamseryggsäck med böcker, några bilar och så papper och kritor så att vi skulle kunna måla lite under resan. Albin var väldigt stolt över sin ryggsäck och ville helst inte ta av sig den när vi satte oss på tåget men till slut lyckades jag övertala honom. För säkerhets skull hade jag tagit med den bärbara dvd:n så Albin kunde titta på film en liten stund med.
När vi kom fram till Karlskrona så hämtade mamma oss på stationen och så åkte vi direkt hem till min mormor och morfar. Där hade mormor dukat fram en riktig födelsedagsfika för att fira min 33-årsdag som av en händelse råkar vara idag! :-)Hon hade gjort kladdkaka och pyntat min plats med blommor. Tack underbara mormor! Albin blev jätteglad när vi kom dit och sprang in och kramade både mormor och morfar. Nu leker Albin i lekrummet med sin mormor och morfar och jag passar på att sitta framför datorn utan att bli avbruten varannan minut. I morgon ska vi hälsa på min mormor och morfar på förmiddagen och på kvällen blir det födelsedagsmiddag med släkten här hemma.

Inga kommentarer: