tisdag 18 november 2008

En vanlig tisdag

Idag är det grått och trist ute. Regnet vräker ner och det blåser. Med andra ord är det en helt vanlig höstdag på västkusten. Denna helt vanliga dag ska jag och barnen åka och handla lite efter dagis. Det är inte så lockande att gå ut till lekparken i det här vädret och både Albin och Oscar tycker det är roligt att åka till Coop. När vi kommer hem är det dags att laga mat och då brukar Musse Pigg hjälpa till att roa Albin och Oscar en stund. Varje dag kl 16:40 på Playhouse Disney får man följa med till Musses klubbhus och träffa alla hans kompisar.



Medan de tittar på Musse passar jag på att laga mat. Idag blir det nog korvstroganoff med ris, det brukar vara populärt hos båda buskillarna. Efter maten kan jag tänka mig att Albin vill leka med sin nya båt. Han fick ett jättefint Piratskepp med en massa tillbehör i doppresent av Jens och Giedre. Det har fått stå i klädkammaren tills nu när vi bedömde att han kan leka med det och inte ta sönder det. Han lekte med det hela kvällen igår och en liten sväng i morse innan det var dags att åka till dagis. När barnen har gått och lagt sig tänkte jag försöka ta mig iväg till gymet en sväng. Vi var där i lördags och det var så otroligt skönt att träna så nu ska vi försöka få in det i vardagsrutinerna.

Inga kommentarer: