fredag 29 maj 2009

Fredagstema - inspiration

Sista fredagstemat för den här månaden är inspiration och det kommer precis som resten i maj från Musikanta.

Inspiration, var hämtar jag det? Från alla möjliga håll får nog svaret bli. För ett par veckor sedan fick jag inspiration från en kollega att anmäla mig till Midnattsloppet och det har i sin tur lett till att jag fått inspiration att börja träna igen. Nu har jag ett mål, jag ska klara Midnattsloppet på under 60 minuter (10 km) och helst under 55 min. Vi får se hur det går.

I min föräldraroll har jag fått och får mycket inspiration från mina egna föräldrar och morföräldrar. De har alltid tagit sig tid för oss när vi var små och även nu när vi blivit vuxna (eller i alla fall större!). Jag vill vara en närvarande förälder som ser mina barn och som ger dem den bästa tänkbara starten i livet. Det har jag fått från mina föräldrar.

Inspiration till mina smycken får jag från alla möjliga håll, från att titta i affärer, från andra smyckessiter och från de som beställer dem.

Inspiration till hur vi ska göra om i huset från jag från grannar och alla mängder av inredningsprogram och tidningar som finns.

Fler fredagsbloggar: Västmanländskan, Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Cecilia, Leopardia, Strandmamman, Jemaya, Musikanta, Lena, Erica, Marie, Saltistjejen, Lia, Marina, Jennie, Anna, Maisoui, Ingabritt, Emma, Kristallena, Christel, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Norrsken och Stjärnfall, Taina, Sparkling, Marskatten, Sara, Lisa, Bollebygdsbo, Birgitta, Annika Life as I see it, Petchie, Curieux, Minerva

Nu ska jag sätta mig på altanen med ett glas vin och njuta av den sista kvällssolen. I morgon har vi inte planerat in något alls än och det känns lyxigt. På söndag ska vi åka till svärmor och hämta hem Albin som igår följde med farmor hem. Vi ska även passa på att fira mors dag när vi är där.

Ha en trevlig helg!

10 kommentarer:

leopardia sa...

Vad härligt det lät det där med att sätta sig med ett glas vin och njuta av kvällssolen...

Musikanta sa...

Är det inte lustigt hur det ena kan leda till det andra. Man behöver faktiskt lite inspiration för att börja träna - eller som i mitt fall gå längre promenader.

Jag blir ofta inspirerad till detta när jag läser hälsoartiklarna i t.ex. Expressen.
Ha det gott!
Kram/M

Anonym sa...

Vad spännande att du ska springa Midnattsloppet! En kompis till mig gjorde det förra året i Sthlm - vet du om det går av stapeln i flera svenska städer eller bara Gbg och Sthlm?
Lycka till med förberedelserna och trevlig helg!
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Ett glas vin på altanen är i högsta grad inspirerande. Midnattsloppet kanske inte lika mycket;-) Ett fint inlägg om de viktiga personerna i ditt liv.

Anonym sa...

Midnattsloppet? Det låter jobbigt :-) . Jag önskar verkligen att någon skulle kunna sparka igång mig så jag går till gymmet igen... suck... Kan du skicka över lite av din inspiration så jag kan börja igen..hihi..
Lycka till med träningen!
kram och trevlig helg!

Miss Marie sa...

Inspiration är bra! Särskilt när det blir så bra utgång som at börja träna t.ex! Lycka till med det!

Millan sa...

Ah det later skont att sitta pa altanten med ett glas vin... mysigt och fredagskansla! Hoppas ni far fint vader hemma i helgen. Har har det lovats sol och varme hela helgen sa det haller vi tummarna for!
Ja det dar med inspiration tycker jag att man hamtar lite varstanns. jag ar oerhort imponerad av dina smycken!! kram

Mia sa...

leopardia: det var det! :-)

musikanta: ja alla artiklar om hälsa kan också inspirera men ibland blir det för mycket när man på varannan sida blir uppmanad att gå ner i vikt. Kram!

petchie: ja det ska bli kul att springa midnattsloppet. Hoppas klara mitt mål. Det går i Stockholm och Göteborg i Sverige och så Fredriksberg i Danmark. Kram!

Fritt ur hjärtat: tack! :-)

maisoui: det kommer säkert vara jobbigt men jag hoppas komma i lite bättre form tack vare det! Det är svårt att komma över den där tröskeln vid träning innan man hittar motivationen och tycker at det är roligt. Kram!

Marie: tack! Ha en trevlig helg!

Millan: Vi ska få underbart sommarväder hela helgen och nu ska jag snart äta frukost på altanen. Härligt! Ha en underbar helg vännen! Kram!

Erica sa...

Det stämmer verkligen att man får inspiration från alla möjliga håll. Det finns lite överallt i vardagen :)
Roligt att läsa dina tankar om det :)
Hoppas du får en trevlig helg!

Mia sa...

Erica: ja det är tur att man kan hitta inspiration på flera olika ställen!