onsdag 13 maj 2009

Pruta på Coop

Jag åkte och handlade på Coop efter jobbet igår eftersom vi behövde påfyllning av diverse matvaror. Det första ovanliga som hände var att det pågick en filminspelning mitt i affären. Det verkade inte gå så bra för under den korta tid jag passerade förbi (och nej jag gick inte i slowmotion för att kanske ev få vara med på film!) så gjorde de omtagningar hela tiden. När jag kom hem informerade Bjarne mig om att det var filmversionen av Snabba Cash som just nu spelas in i Göteborg. Jag såg en av huvudpersonerna och måste säga så här i efterhand att han (Mrado för de som läst boken) inte ser ut så som jag föreställt mig den karaktären.

När jag kom fram till avdelningen för frukt och grönt så inträffade nästa ovanliga scenario. En äldre, väldigt bastant invandrarkvinna gestikulerade vilt och pratade med en stackars liten Coop-kille som just då hade oturen att plocka upp sallad. Hon var väldigt upprörd över priset på salladen och hävdade bestämt att på torget kunde hon få samma sallad till halva priset. Rena rånet! Hon försökte sen pruta på Coops pris. Stackars killen försökte förklara att det var det priset som gällde men han talade för döva öron. Han räddades av ett telefonsamtal och kvinnan gick muttrande vidare till tomaterna. Jag gick fnissande vidare till kassan och betalade min dyra sallad.

En dyrgrip!?

7 kommentarer:

Millan sa...

hahahaha ja visserligen har hon ju ratt i att det ar forskrackligt dyrt med gronsaker just nu. Priserna har har gatt upp helt otrligt. En gurka kostade for ett halvar sedan 69 pence (ca 9 kr) och har nu gatt upp till £1.20 (ca 15 kr). Helt galet! Men jag har annu inte forsokt pruta pa Sainsuburys ;-).
Vad kul med filminspelning pa coop! Inte for att jag nagonsin har hort talas om boken men kul anda :-D. Vilka ar det som spelar i den?
Gav smyckena till Gwen och Ellie i gar och de blev SA NOJDA!!
kram

Mia sa...

Millan: Ja det var ett spänannde besök på Coop! Jag har inte en aning om vilka som är med i filmen, kände itne igen killen som jag såg igår. jag har en kollega vars pappa lyckats pruta i en klädaffär i Göteborg en gång. Skulle aldrig komma på tanken att det skulle gå!

Kul att de blev nöjda med halsbanden. Jag har gjort klart Saras och Janas. Ska jag skicka dem med post eller med din mamma? När åker hon?

Kram o puss!

Emmama sa...

Skön stil av henne, det är ju svindyrt med grönsaker! ;) Mwaniki ska också jämt pruta på det mest oväntade, extremt jobbigt.. ;)

Kram!

Annika sa...

nej, att pruta på Coop går nog inte så bra, hehe...
Jag blir mest irriterad när sånt händer, även om kvinnan faktiskt kanske hade rätt? men vad ska killen göra...??
Det är nog bara att betala det som står.
KUL med filminspelningen!! Jag hade varit supernyfiken, haha!!
KRAM!!

Marianne sa...

Hahaha, vilket äventyr det kan vara att handla på Coop! Filminspelningar är ofta så, för regissören och/eller fotografen vill ha flera versioner att välja på i klippningen. Jag tror det är sällan de blir nöjda i första tagningen. Nu har jag inte någon jätteerfarenhet, det är en kompis till mig som har det, jag har bara varit med ett par gånger.

Det där med att pruta ... Om man vet att priset är bättre på torget får man väl gå dit och handla, då! Och där kan man förmodligen pruta också. Jag menar, jag står inte på Stormarknaden och prutar här, men är jag i Khan El-Khalili så gör jag det. Även hon vet säkert var man kan pruta och inte! Dumt av henne.

Kram!

anna of sweden sa...

Rafflande! :)

Mia sa...

Emmama: Jag tycker själv att det är otroligt svårt att pruta och när vi är på semeter och Bjarne prutar så vill jag helst gå ur butiken. :-) Kram!

Annika: håller med, Coop var verkligen inte rätt ställe att pruta på. Kanske på torget däremot! Ja det var spänannde med filminspelning. hade gärna stannat kvar och försökt komma med! :-) Kram!

marianne: ja det var nog mitt mest äventyrliga besökpå Coop hittills! Vilket tålamod man måste ha för at vara med i en filminspelning; nu tar vi tagning 138! :-) Kram!

Annaofsweden: Ja visst var det! :-) Kram!