onsdag 27 maj 2009

På väg hem

Nu sitter jag på tåget hem från Stockholm. Det ska bli såååå skönt att komma hem. Bjarne kommer och hämtar mig på stationen och sen åker vi och hämtar bus-killarna på dagis. Ska bli underbart att få krama och pussa på dem. I går passade jag på att träffa kusin Pia på en kort lunch mellan konferenspassen. Vi köpte varsin sallad och satt ute i en park bakom Norra Latin och pratade. Mysigt att ses men alldeles för kort tid! På kvällen igår tog vi båten ut till Fjäderholmarna och åt mat. Jag har aldrig varit där utan bara hört talas om det. Oj vad fint det var! Underbar utsikt och makalöst god mat. Vi fick matjessill på en bädd av rödlök till förrätt, röding med färskpotatis, färska räkor och vitvinssås till huvudrätt och en chokladtryffel till dessert. Mmmmmm.....

Nu några bilder från helgen som var. Mamma och pappa var på besök och vi tog bland annat en tur till Botaniska. Där hittade vi bland annat mumintrollen och hästar av glasskärvor. Och så klart mängder av fina blommor.

Förutom Botaniska så hann vi med att gå på 35-årsfest hos kompisar. Mamma och pappa var barnvakt och det blev en lyckad fest. En hel del trädgårdsarbete avverkade vi också i helgen och en massa lek och bus såklart.

Morfar och Oscar bakar lera!

En liten filosof

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig försommarmeny och med din feviritefterrätt, på Fjäderholmarna , som är jättefina. Mysigt att du hann träffa Pia.Tack för en helt underbar helg . Mamma

Taina sa...

Fjäderholmarna har jag varit till och det ÄR jättevackert! Men du, färskpotatis!!! Åh vad sugen jag blir.
Kramen

anna of sweden sa...

Vilka vackra bilder och vilken underbar "har-skylt"! :)

Mia sa...

Mamma: ja det var underbart god mat! Jättekul att Pia och jag hann ses även om det bara var för en timme! Tack själva för en underbar helg. Oscar vill fortfarande bara åka till Karslkrona när vi sätter oss i bilen och åker till dagis! Kram!

Taina: mumsigt är det med färskpotatis! Jag köpte de första för en vecka sedan och de var inte så farligt dyra och väldigt goda! Kram!

Annaofsweden: ja jag blev så full i skratt när jag såg den dkylten. En botaniker med humor! Kram!

Anonym sa...

Jättefina bilder från Sthlm! JAg har inte varit på Fjäderholmarna men maten låter urgod! Det är så mycket jag skulle vilja se i Sthlm - det blir ofta att jag trampar i samma gamla spår när jag är i huvudstaden... De senaste gångerna har det ju framförallt inneburit Amerikanska ambassaden ;-)
Det sista fotot var ju så sött!