onsdag 6 maj 2009

En dag i bilder

I dag var det stängt på dagis och jag fick förmånen att vara hemma med buskillarna. Det här har vi hittat på idag:
Albin vaknade först och kom upp i vår säng och myste med mig en liten stund. När vi drog upp persiennen så möttes vi av en grå himmel och regn.

Albin drack sin välling i soffan och tittade lite på favoriten Postis-Pär.

Under tiden passade jag på att äta frukost i lugn och ro.

När Oscar vaknat så åkte Albin och han buss ett litet tag, Albin är busschaufför! Passageraren ser något förvånad ut...!

Efter frukosten packade vi in oss i bilen och åkte till Freeport (en stor märkes-outlet i Kungsbacka). Jag var på jakt efter ett par nya löparskor.

Givetvis tog vi en tur in leksaksaffären också vilket resulterade i två supersnabba jetplan!

Jag hittade ett par löparskor i Reebok-affären och blev väldigt nöjd när det visade sig att de hade köp två betala för en i hela butiken, oavsett vad du köpte. Tack sa jag och tog en träningsjacka till ett värde av 690:-!Lunch blev det på McDonald's och dagen till ära hade de Spindelmannen i Happy Mealet! Lycka, lycka!
Efter Oscars sovstund gick vi ut och lekte i det nu betydligt bättre vädret. Vi cyklade till lekparken och plockade lite blommor på vägen.

När Bjarne kom hem var det dags för lite middag. Oscar är som vanligt någon helt annan stans när det är dags för mat...

Nu sover buskillarna gott och vi ska ta en kopp thé. Trevlig kväll!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka söta bilder på killarna! Det verkar ha blivit en riktigt mysig dag trots regnet! Det verkar regna lite överallt i världen just nu - även i Karibien!
Kram!

Christel sa...

Ni verkar ha haft en både mysig och produktiv dag! En del dagar räcker till mycket, hoppas på en sådan idag. Jag har tagit med mig en stoor bunt prov som jag ska sitta hemma och rätta idag. Kram!

Mia sa...

petchie: Det blev en jättemysig dag trots regnet och både Albin och Oscar tycker om utflykter och brukar ofta sköta sig exemplariskt då. Vi har fortsatt regn och kallt idag och sommaren som kom på tillfällig visit för en vecka sedan känns väldigt långt bort. Kram!

Christel: Den blev precis så, mysig och produktiv. Hoppas du får mycket gjort idag! Det är skönt när man få sådana dagar. Kram!

Annika sa...

Åh vad KUL att se!! Älskar såna här inlägg!
Vilken fin utsikt ni har! GILLAR!!
Gillade också din skor + att erbjudandet var SÅÅÅ bra i affären. YESS!! SÅ ska det vara oftare!
Jag har sagt det förr, men dina killar är så otroligt söta!!
Tack för ett urmysigt inlägg.
KRAM!!

Mia sa...

Annika: ja vi har ett bra läget på huset, helt fritt på baksidan. Jag blev väldigt glad när jag upptäckte erbjudandet för precis en sån jacka som jag valde hade jag tänkt köpa och nu blev den gratis! Tack vad söt DU är! Jag tycker så klart att buskillarna är sötast i världen! :-) Tack för en mysig kommentar! Kram!

Taina sa...

UNDERBART inlägg och roligt att få följa din dag så här!
Du var väl konduktören i grabbarnas tåglek ;)
Kram

Emmama sa...

Vad mysigt!! :) Men postmat Pat heter han ju! ;) Kram!

Mia sa...

Taina: Jag var både konduktör och språkpolis. De har upptäckt hur roligt det är att säga bjas i tid och otid och passade på att göra det när de åkte tåg men även högt och tydligt på McDonald's! Kram!

Emmam: Visst gör han det! :-) Albin blandar lite mellan svenska och engelska namn. Spindelmannen går inte hem till exempel utan då är det Spiderman som gäller! Kram!

anna of sweden sa...

Vilket trevligt inlägg!

Åh, jag brukar åka till Freeport med min syster som bor i Göteborg. Jag saknar det. Ja, kanske inte Freeport i sig, men en dag med min syster.

Ha en riktigt skön helg!

Kram!

Anonym sa...

Tack för mysiga och talande bilder på er så man kan ta del i vardagen på håll och samtidigt vara lite med i händelserna. TACK min härliga dotter för din blogg!! Kram Mamma

Marianne sa...

Härlig dag! Och vilket fynd!