måndag 4 maj 2009

Sova på soffan

I natt sov jag på soffan för första gången. Men det är inte så illa som det låter. Det var helt och hållet mitt eget val. Oscar har hostat sig igenom hela natten och efter att ha försökt somna i 1 timme gav jag till slut upp och la mig på soffan. Vet inte om sömnen där blev så mycket bättre eftersom soffan är 165 cm lång och jag är 178 cm. Konstigt att sova i vardagsrummet med... I natt blir det Bjarne som får option på att sova på soffan och jag som försöker borra in öronpropparna i huvudet för att inte höra stackars Oscar. Tack och lov så sover han sig igenom sin egen hosta.

8 kommentarer:

Millan sa...

Usch stackars Oscar... och stackars er som inte far sova! Hoppas han blir battre snart. Kram!

Mia sa...

Millan: Ja jag hoppas att hostan i alla fall kan hålla sig borta med hjälp av medicinen för den hjälpte inte alls i natt. Hoppas ni mår bra allihop! Kram!

Annika sa...

Hosta, usch och fy så jobbigt det är. TUR att Oscar kan sova igenom sin hosta.
Du gjorde rätt som gick ner och lade dig på soffan även om du där fick kura ihop dig till en boll :-)
Hoppas Oscar mår bättre nu, men hosta kan vara sååååå segt...
KRAM!!!

Anonym sa...

Åh nej, hosta är verkligen inte kul! Men så länge Oscar kan sova själv så får väl föräldrarna lida i skift ;-) Hoppas att han snart blir frisk!

Mia sa...

Annika: Ja det blev nog ändå bättre sömn på soffan än uppe i sovrummet den natten. SOm tur är så hostade han inte alls i natt, skönt både för honom och för oss! Kram!

petchie: Ja det viktigaste är att de kan sova själva, annars blir det dubbelt jobbigt. Han mår bättre nu och hostar nästan inte alls. Kram!

Emmama sa...

Ja jag undrade nog allt vad rubriken betydde.. ;) Hoppas snart han är bättre och att alla ska sova där de passar bättre! :) Kram!

Taina sa...

Stackars liten. Oscar alltså. Inte du! Du är ju lång. En annan hade fåt bra med plats i soffan. Är ju en riktig kortis med mina 160 cm ;)
Krya på dig kramar till grabben från mig!

Mia sa...

Emmama: Ja jag fnissade lite när jag skrev det! Oscar mår mycket bättre nu. Kram!

Taina: Nej jag är inte så liten på längden. Som tur är så har hostan blivit bättre och soffan får numera vara ifred! Kram!