torsdag 12 mars 2009

Kvalitetstid

I går var jag hemma med Albin och Oscar. De hade tillfrisknat och var feberfria båda två men vi höll dem hemma en extra dag för säkerhets skull. Båda två tog sovmorgon och vaknade inte förrän efter 8. Albin somnade redan 19:00 i tisdags så han sov sig nog frisk. Vi hade en lugn och skön morgon hemma och de åt lite frukost för första gången på flera dagar. På förmiddagen åkte vi inte till stan med ett uppdrag. Buskillarna har nämligen en ny favorit, Rorri racerbil! Det är en liten röd racerbil som bor på tävlingsbanan Silverringen med sina kompisar. Vi har en film med Rorri och för ett tag sedan såg jag att det även finns små (och så klart stora) leksaksbilar som ser ut som denna lilla racerbil. Så vi åkte in till stan och gick till en leksaksaffär på Nordstan. Både Albin och Oscar var små ljus hela tiden. De hade inte varit hemifrån på flera dagar och tog igen allt det nu genom att titta på folk, bussar, spårvagnar, åka hiss mm mm. Albin fick betala sin Rorri-bil själv med sina sparade pengar och han satt sen stolt i vagnen med påsen i handen.

Rorri!

Väl hemma igen så lyckade jag få i dem båda två lite lunch, även det första gången på flera dagar. När Oscar sov så satt jag och Albin och pysslade i köket. Han målade och jag gjorde lite smycken. Sen tittade vi så klart lite på Rorri och busade i lekrummet. På eftermiddagen tog vi en tur till lekparken och fick lite frisk luft. Albin åkte traktor och Oscar tog polisbilen. Vi avslutade med att sparka lite boll på gatan och sen var det två små trötta killar som följde med in för att äta mat. Det var riktigt mysigt att få en dag hemma mitt i veckan. I vanliga fall kommer jag hem efter 17 och då är det dags att äta lite, sen är det bad som gäller och efter det läggdags. Kvällen går väldigt fort och man hinner inte med att umgås så mycket och till exempel bara sitta och måla lite. Men idag är vi tillbaka i vanliga rutiner igen och det var två väldigt lyckliga killar som sprang in på dagis i morse.

Oscar


Albin

Så här ser Oscar ut om man frågar om han kan vara mystisk!

4 kommentarer:

Emmama sa...

En san dar bil har min son ocksa, en riktigt fin bil! :) Bra att de frisknat till och vad harligt att lasa om Nordstan, dit ska jag ju pa sondag! :)

anna of sweden sa...

Vad skönt att de mår bra nu.
Åh, vilket sött mystiskt foto! ;)

Mia sa...

Emmama; Åh vad kul att du ska till Göteborg! Vi kanske springer på varandra! :-) Ja Rorri är väldigt populär fast just nu har Albins Rorri åkt tillbaka till affären en liten stund eftersom hans ägare kastade honom i golvet lite för många gånger igår!

Anna of sweden: Ja det är skönt att de mår bra nu och att vi slapp magsjukan själva. Visst är han en söt mystisk liten kille! :-)

Musikanta sa...

Jag har faktiskt också sett filmen tillsammans med Lillmirren. Det är hans absoluta favorit och han kan se den hur många gånger som helst.

Men jag tror inte att han har en sådan racerbil. Bra present tills nästa gång jag hälsar på.
Kram/M