fredag 6 mars 2009

Fredagstema: min bloggplats

Temat för idag är Min bloggplats och det kommer från Erica. För det mesta bloggar jag hemifrån men ibland blir det några inlägg från jobbet, som just nu. När jag bloggar hemma så blir det oftast på kvällen när barnen har lagt sig och håller på att somna. Det blir alltid några vändor in för att stoppa om täcke, stoppa i napp mm och då brukar jag passa på att skriva lite mellan varven. Jag bloggar mest om familjen och vår vardag. Jag började blogga för snart ett år sedan och jag blev inspirerad av Millan att börja. Det är roligt att kunna ta del av någons vardag trots att man inte bor nära varandra och genom bloggen kan familj och vänner få en liten uppdatering på vad som händer. Sen är det även en form av dagbok och ibland lite terapi.
Så här ser min nuvarande bloggplats ut och om jag tittar ut genom fönstret så ser jag Ullevi och en och annan spårvagn. Kan det bli mer Göteborg än så!?















Jag måste passa på att lägga ut några bilder på en liten blomma och en liten nyckelpiga. De mötte oss när vi kom hem från Tylösand förra helgen. Sötast i världen! Den lilla söta nyckelpigan fick igår frågan vad som kommer från kossorna. Mjölk och kyckling svarade han då!
I helgen ska vi hjälpa Jens att packa och flytta alla hans saker till ett förråd. Sen flyttar han in hos oss tills han har hittat en ny lägenhet. Mamma och pappa kommer också upp och hjälper till så vi får träffa dem igen. Det har blivir riktigt ofta på sista tiden och det känns bra.
Ha en trevlig helg!

15 kommentarer:

Miss Marie sa...

Vilken utsikt! Den går inte av för hackor inte, väldigt Göteborg som sagt... :)

Fritt ur hjärtat sa...

SOm sagt, mer göteborgskt kan de väl knappt bli.. Var fick han kyckling ifrån?!

Mia sa...

Marie: Ja den är inte dum alls!

Fritt ur hjärtat: Jag har ingen aning om var han fick kyckling ifrån ! :-) Efter ett tag så ändrade han sig och sa att kycklingen kommer från kycklingen. Låter mer logiskt!

anna of sweden sa...

Nej, mer Göteborg än så kan det ju inte bli!

Mjölk och kyckling ... haha ... så gulligt! :D

Saltistjejen sa...

Men gud så söta de var både nyckelpigan och kycklingen! :-)
Roligt att få läsa lite om ditt bloggande också.
kram!

Anne sa...

Wow, vilken härlig utsikt från arbetsplatsen. Jag tror det gör mycket om man har en trevlig utsikt från sitt jobb, omedvetet tror jag det påverkar. Roligare än att stirra in i en murrig fabriksvägg eller liknande....
Kul se allas bloggplatser och tänka sig att det i många hem är full trafik vid datorn de flesta dagar...det är nästan så man glömt vad man gjorde kvällstid före datorns och internets intåg...

Musikanta sa...

Att mjölken kommer från kossan det vet vi ju, men hur förklarar han kycklingen. Är så nyfiken...

Små pojkar är väldigt söta. När Mirren var liten tyckte jag att små flickor var sötast.

Men, sen Lillmirren kom till världen för 19 månader sen har jag mest sett små killar överallt...

Taina sa...

Åååh jag gillar verkligen Göteborg. Var där i februari. Vårt huvudkontor ligger ju där ;)
Ha en fin helg!

Marianne sa...

Men kära du, hur länge sedan var det jag var här hos dig? Visst har du gjort om? Jättefint med alla dina pojkar högst upp - och du själv! Fattar inte hur dagarna försvinner just nu.

Så nära till Ullevi, då kan du bara stanna på jobbet och lyssna när det är en bra konsert!

Så söta de är, nyckelpigan och blomman!

Kram!

Sparkling sa...

vad trevligt att bo så centralt! och utsikt över ullevi kan verkligen inte vara helt fel på sommaren!

Millan sa...

Vilken tjusig utsikt. Kommer du ihag utsikten vi hade fran Europolitan? Den gick inte heller av fran hackor! :-)
Jag tycker det ar SA KUL att du borjat blogga. Det ar et sa roligt satt att hala kontakten pa. Telefonsamtal i all ara men dar hinner man ju inte avverka allt som hant och framfor allt sa kan man ju inte visa foton per telefon ;-).
Jassa ska Jens flytta. Men flyttade han inte precis in i lagenheten?? Eller sa var det typ ett ar sedan men kanns som om det flugit forbi...

Sadana sotnosar!! Man undrar ju var han fick kyckling ifran :-D
kram!!

Emmama sa...

Kyckling såklart! :) Vad roliga dom är! Kul att läas om ditt bloggande och vilken härlig göteborgsbild du fick till! :) Kram!

underytanjag sa...

Hej roligt att hitta till dig vilka söta barn ni har! Vår äldsta (snart 5) älskar Liseberg och tjatar ofta om att åka till Göteborg.

StrandMamman sa...

Häftig utsikt! Har ännu inte besökt Göteborg i mitt liv, men det finns på önskeplatslistan :)

Soffbloggarhälsningar!

Mia sa...

Anna: Ja det var svårt att hålla sig för skratt när han sa det!

Saltis: Visst är de söta!:-) Oscar vill inte ha "glasögonen" på sig till sin mössa men Albin går gärna runt i båda delarna. Kram!

Anne: ja utsikten är inte dum alls och visst påverkar det motivation mm.

Musikanta: Jag får fråga honom när han blir äldre om han kan förklara det där med mycklingen! :-)

Taina: Vi har fastnat för Göteborg vi med. En lagom stor stad med närhet till havet.

Marianne: Tack, jag ville piffa till bloggen liten och lekte lite i Photoshop! Det var en bra idé att stanna på jobbet och lyssna på konsert, både U2 och Madonna kommer hit i sommar. Kram!

Sparkling: Det är jobbet som har den utsikten, hemma ser vi ut över en myr med träd och buskar. Inte fel det heller! :-)

Millan: jag tror inte något kan slå utsikten från Europolitan! Jens flyttar in hos oss tillfälligt tills han hittat något annat. Han tyckte lägenheten blev för dyr och vill hellre ha hyresrätt. Inte lätt att få det i Göteborg men med lite tur kan han få ta över ett par kompisars lägenhet i Örgryte. Vi får se!

Emmama: Barn säger verkligen underbara saker, vi försöker skriva ner alla roliga resonemang i en bok för att kunna gå tillbaka o läsa. Kram!

underytanjag: Liseberg är verkligen populärt hos våra barn med. Blir nog många besök i sommar, bland annat för att lämna napparna till Kaninerna!

Strandmamman: kan varmt rekommendera Göteborg, det är en underbar stad, speciellt på sommaren.