fredag 13 mars 2009

Fredagstema: Min drömdag

Dagens fredagstema kommer från Erica och är Min drömdag. Det finns så många sätt att beskriva en drömdag. En dag som redan har varit, till exempel vår bröllopsdag, när barnen föddes mm mm. Men jag tar en annan sorts dag. Jag tycker att alla årstider har sin charm men det är något visst med en svensk sommar. En perfekt sommardag så vaknar vi utsövda efter kl 07:30! Barnen kommer in till oss och myser en liten stund innan det är dags för frukost. Eftersom det är en perfekt sommardag med klarblå himmel och sol så äter vi frukost på altanen. Det är lugnt och stilla och trots att det är tidigt så värmer solen skönt i ansiktet. Efter frukost packar vi badkläder, flytvästar, filtar och matsäck. Vi ska ut på havet!

Vi åker ut till småbåtshamnen och packar in barn och packning i båten och kastar loss. Solen skiner och det är nästan vindstilla. Barnen tittar med spänning på andra båtar runt omkring och på alla små öar vi åker förbi. Till slut hittar vi den perfekta lilla ön att lägga till vid. Det finns runda, släta klippor att sola på, en liten strand för barnen och vart man än tittar så ser man den underbara skärgården. Vi solar och badar, äter vår matsäck, barnen slumrar en liten stund under ett parasoll, vi läser en bok. Framåt eftermiddagen styr vi nöjda och glada hemåt igen. Vi har fått massor med frisk luft, sol och bad. När vi kommer hem tänder vi grillen och äter middag på altanen innan solen försvinner bakom träden. När barnen har somnat och det börjar mörkna så tänder vi ljus på altanen, tar på en varm tröja, häller upp ett glas vin och njuter.




























Fler fredagsbloggare: Nilla, Fritt ur hjärtat, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra , Saltistjejen, Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, Emmama, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, emma, jennie, musikanta, sara, underytanjag, marskatten, västmanlandskan och lena w.

Trevlig helg!

12 kommentarer:

Sparkling sa...

lät helt underbart, riktigt drömde mig bort...

Saltistjejen sa...

Ååååå vilka UNDERBARA bilder! Jag som redan längtar till svensk sommar och särksilt skärgård!!!! Mmmmmmm!
Härligt!och just en sådan där sommardag som du beskriver är ju bara så otroligt härlig! Sådana man kan leva länge på under vinterhalvåret.
Vilka fina lyktor ni har också! Den bilden ser så stämningsfull ut tycker jag! :-)
Kram!!

Mia sa...

Sparkling; Jag drömde mig också bort när jag satt och skrev och ignorerade snöslasket utanför fönstret!

Saltis: Visst är svensk sommar och svensk skärgård underbar. Vill ha sommar nu! Kram!

Miss Marie sa...

åååååhhhh, va härligt! du o jag har liknande drömdagar! :)

Musikanta sa...

En perfekt drömdag - inte en droppe regn och varmt och skönt. Underbara foton från vår vackra skärgård.

Hoppas på en fin sommar så att det kan bli många verkliga drömdagar för dig tillsammans med din familj!
Kram/M

Christel sa...

Låter och ser så härligt ut med sommar, klippor och barnen. Känner hur saltet och solbrännan svider lite efter en dag på stranden, kommer tillbaka till somrar när barnen fiskar krabbor och vi njuter av Västkusten. Jag kommer från Halmstad... Ha en härlig helg! Kram

Emmama sa...

Verkligen helt underbar läsning och så fina bilder! En sån sommar hoppas vi på! :) Kram!

Anonym sa...

Låter helt underbart! Börjar längta till sommaren och skärgården nu...

Anonym sa...

DET var en riktig drömdag det!
Och fina och mysiga bilder till.

Norrsken och stjärnfall sa...

En sådan underbar drömdag! En sådan vill jag cockså uppleva snart fast jag håller mig nog på någon liten insjö istället. Men så härligt med lite värme och sol, det skulle göra underverk med humöret och allt annat också.
Ha en underbar helg.

Erica sa...

Vilken underbar beskrivning av en drömdag! Och vilka underbara bilder :D
Jag som längtar nog mycket efter sommaren som det är... ;)

Hoppas du får en bra dag!

Millan sa...

Ja det later verkligen som en dromdag. Det marks att det ar vinter (eller tidig var) for alla verkar se scenariot av en dromdag nagonstans dar det ar varmt och solen skiner :-). Jag haller med om att din dag later som en riktig dromdag. Hoppas vi far uppleva nagra sadan ai sommar!
Har ar det en riktigt underbar vardag i dag. 13 grader varmt, sol och bla himmel. Alla ar ute i tradgardarna och fixar.... harlig varkansla!
kramis