fredag 3 april 2009

Fredagstema: Gul

Månadens första fredagstema kommer från Västmanländskan och är kort och gott Gul. Jag har aldrig varit förtjust i färgen gul på kläder och inredning. Jag vet inte varför men det har bara blivit så. Lila och turkost däremot är en helt annan sak, men nu var det gult det handlade om! :-) Jag tycker inte gult är fult men det är ingen färg jag trivs i. Och eftersom jag inte trivs med den färgen på mina kläder så köper jag inte heller några saker till hemmet som är gula. Det enda som finns i vårt hem som är gult just nu är en kruka med påskliljor på köksbordet och en skål med bananer i köksfönstret. Blommor och frukt är undantagna, de får vara gula! Några gula kläder äger jag inte, inte ens en liten strumpa. Ett gult inslag som jag tycker om i naturen är alla underbara blommor som kommer nu på våren och sommaren. Speciellt smörblommor, de förknippar jag verkligen med sommar och med Fårö där vi brukade tillbringa sommrarna när jag var liten. Vi firade ofta midsommar där och det fanns alltid smörblommor i midsommarkransen.


Eftersom vår kamera bestämde sig för att dö när jag var i Bristol så har jag inte kunnat ta några bilder för att illustrera just gult, så det får bli lånade bilder.

Fler fredagsbloggare: Nilla , Simone , Desiree , Annika , Anne , Petra , Millan , Anki , Marianne , Victoria , Cecilia , Leopardia , Strandmamman , Jemaya , Lena , Erica, Marie , Saltistjejen , Lia , Marina , Jennie , Anna , Maisoui , Ingabritt , Västmanländskan , Emma , Kristallena , Victoria , Christel , Moster Mjölgumpa , Musikanta , Norrsken och Stjärnfall , Taina , Sparkling , Marskatten , Sara, Lisa , Bollebygdsbo, underytanjag

I går efter dagis var barnen ute i det fina vädret en stund. Nelly som bor på gatan och som också går på samma avdelning på dagis kom över och lekte. Albin och Nelly satt på muren vid vår brevlåda och Nelly låtsades sminka Albin med ögonskugga när följande lilla konversation utspelade sig:

Nelly: Albin, älskar du mig?

Albin: hmmmm

Nelly: Albin älskar du mig??

Albin: Jag älskar giraffer!

Ha en tevlig helg!

10 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hi, hi - vilken gulligt hisoria. Och giraffer är ju gula :)

Mia sa...

Västmanländskan: ja det stämmer ju faktiskt att de är gula, tänkte inte på det! :-)

Moster Mjölgumpa sa...

Haha, vad bra Albin är. Min första tanke var också att giraffer är gula.

trevlig helg!

Anonym sa...

Vad snygg din blogg är! Jättekul med de nya bilderna längst upp. Trevlig helg! Kram!

Mia sa...

Moster Mjölgumpa: Ja barn säger verkligen härliga saker ibland och visst är giraffen gul! Trevlig helg!

Maisoui: Tack! Det är kul att leka lite i photoshop! Trevlig helg. Kram!

Annika sa...

Gullig historia den med giraffen :-)
OCH det var ju bara för otroligt synd att kameran skulle strejka när du kom till england. MORR!!!
Ha en fin helg!!!
Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Hmm, gult passar inte mig heller, är det kasnek därför jag inte har något hemma heller?! Har inte tänkt på det...

underytanjag sa...

Smörblommor glömde jag ju! Vilken härlig kille det där! Ha en skön helg, kram från mig

Taina sa...

Tråkigt med kameran :(
Men du hittade ju ett par bra gula bilder i alla fall. Nu tycker jag din beskrivning var så målande av allt gult som finns så det blev som ett foto ändå!
Kanonhistoria! Rakt på sak. Jag älskar giraffer!
Ha en superfin helg!
Kram

Emmama sa...

Har nog ocksa bara gula saker i vaser och fruktfatet hemma.. aterkommer med mitt tema! :) Och angaende den lilla diskussion pa slutet - KARLAR! :)

Kram och trevlig helg!