fredag 17 april 2009

Små saker

Albin...

... älskar att cykla
... vill höra "John Blund den lille" som godnattvisa varje kväll
... gnisslar tänder när han sover
... tycker om att sitta och mysa i mitt knä efter badet, invirad i en handduk
... älskar popcorn
... ger mig slängpussar genom fönstret när jag lämnat på dagis
... har de finaste bruna ögon som finns
... har långa rrrullande rrrrrrr
... älskar att leka med lillebror


Oscar..

... vill höra "Ja må han leva" som godnattvisa varje kväll
... lyckas fortfarande göra lakanet till en lite boll i ena hörnet efter en natts sömn
... säger "Hej!" till alla han möter
... älskar att springa nakenfis efter badet
... pratar i sömnen
... älskar popcorn
... ger mig slängpussar genom fönstret när jag lämnat på dagis
... har de finaste blåa ögon som finns
... älskar att leka med storebror

Mina underbara pojkar, mamma älskar er.


8 kommentarer:

Taina sa...

Vad fint skrivet om dina så underbart söta pojkar! Ja må han leva som godnattvisa var ju något nytt. Hihi.
Trevlig helg på er!
Kram

Emmama sa...

Så fint du skriver! De är riktiga gullegrisar tycker jag! :) Och visst är pocorn det bästa som finns, jag håller med! :) Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Visst är dom världens sötaste barnbarn!!! Partisk jag INTE ALLS.
Men nu har det gått fyra dagar för mycket sén jag såg dem. Svårt med avstånd tyvärr.
Ha en skön helg alla fyra ringer snart för lite Albin- och Oscar- ljud i alla fall. KRAM Mamma

underytanjag sa...

Såna där underbara små saker man kan missa om man är för stressad. Får dåligt samvete. Mina barn får inga gonattvisor, det är bara bums i säng för bebisen skriker.. typ, men jag ska fundera ut några små saker jag också det var fint gjort.

Mia sa...

Taina: Ja det är inte den vanligaste godnattvisan precis men det är mysigt att avsluta varje dag med ett fyrfaldigt leve! :-) Kram!

Emmama: Eftersom de varken tycker om godis eller glass så blev lyckan total när de smakade popcorn första gången och tyckte om det. De brås på pappa och hetsäter upp hela skålen på en gång! :-)Kram!

Mamma: du är inte det minsta partisk, inte jag heller! ;-) Saknar er med men snart kan vi ses massor! Kram!

underytanjag: Ibland går dagarna i 200 km/h och man hinner inte med att se små saker som är så typiskt för just dom. Ha inte dåligt samvete, du är en underbar mamma till dina barn. Kram!

anna of sweden sa...

Vad fint skrivet!

Och så fiffinurligt att vilja höra "Ja må han leva" varje kväll! ;)

Kram!

Mia sa...

anna of sweden: ja det blir nästan som födelsedag varje dag! :-) kram!

Marianne sa...

Visst är det de där små sakerna som man stoppar in i hjärtat i ett hemligt litet rum ...

Kramar!