måndag 27 april 2009

Datastrul

Igår dog vår dator. Den blev helt svart och gick inte att sätta igång på några villkor. Håller alla tummar jag har för att det går att rädda alla kort som ligger på hårddisken. Jag vet, vi skulle gjort en backup för läääänge sen men det blev inte så. Nu får vi förmodligen bita i det sura äpplet och köpa en ny. Undrar om det är en epidemi på gång eftersom kameran la av för ett par veckor sedan...Tur att det blev lite pengar tillbaka på skatten!

Vi har haft en skön helg i sommarvärmen. Premiärgrillat på altanen, promenerat i Slottsskogen och ätit glass, varit ute och sprungit och gått med stavar (dock inte samtidigt) mm. Albin har hittat en "ny" kompis på gatan, grannpojken Joel. Vi har bott grannar i 1 ½ år nu men det är först nu som de har funnit varandra. Så fort Albin kommer ut så tittar han efter Joel och är han ute så springer han fram och säger hej. För det mesta lånar Albin Joels trampebil och Joel lånar Albins traktor och så kör de fram och tillbaka på gatan i en evighet.

I morgon åker jag till Sigtuna på avdelningskonferens. Det är alltid kul att träffa resten av kollegorna eftersom vi sitter utspridda över halva landet, men just den här veckan är lite intensiv. På torsdag ska vi ha kompisar hemma för lite Valborgsfirande och på lördag är det kalas för Oscar. Så det är en hel del som ska inhandlas och fixas och bakas.

Det blir ingar bilder från helgen idag eftersom datorn har gett upp hemma. Tänkte därför bjuda på några citat från bus-killarna:

"Mors lilla Olle i backarna står, hänger och slänger uti en gardin!", Albin mars 2009.
"Mamamamamamama-pepparkakefejs", Albin tolkar "Pokerface" av Lady Gaga.
"Där inne i min mage bor köttbullarna och där är dörren (pekar på naveln)!", Albin dec 2008

"Titta, massa kossor", utbrister Oscar när han ser svenska damlandslaget i fotboll på TV, april 2009.
"Blinka lilla stjärna där, har du någon ull", Oscar mars 2009.
"Nu får du blunda blomman", säger Oscar till maskrosorna när han vattnar dem. De fick ju vatten på huvudet, april 2009.

6 kommentarer:

Annika sa...

HIHI, gulliga citat :-)
Speciellt Lady Gaga...haha!
DET låter ju faktiskt så. Nu kommer jag bara att tänka på det när jag hör den låten.
Vad kom koss-tanken ifrån som lille Oscar yttrade. Lite kul det med.
Ungar såäger så mkt roligt. BRA att du skriver upp allt.

DATORN!!! Vilket elände!!! USCH MIA!!
Keep us posted. HOPPAS att du kan rädda bilder. hOPPAS!!!
KRAMAR!!

Anonym sa...

Hoppas du hittar "lite mer motivation" i eller efter Sigtuna ;-) Hätliga citat som bjuder till leendenfrån "småbusarna"
Mamma

anna of sweden sa...

Härliga kommentarer.
Jag har en hel bok med små anekdoter från när mina barn var små. Underbart att ta fram och läsa ibland.

Hoppas att du får en bra - inte allt för stressig - vecka.

Kram!

Mia sa...

Annika: Ja jag undrar verkligen var han fick kossorna ifrån. han bara utbrast det helt plötsligt! Datorn verkar ha kommit tillbaka igen men för att vara på den säkra sidan har vi gjort back-up på allt! Pepparkake-face är mycket roligare tycker jag! :-) Kram!

Mamma: Ja de säger så roliga saker ibland och de gäller att komma ihåg att skriva ner dem! Kram!

Anna of Sweden: Visst är det bra att skriva ner allt, det är så lätt att glömma. Första orden, första sången mm mm. ha en bra vecka du med! Kram!

Anonym sa...

Jättesöta citat!! Hi hi, jag gillar den med damlandslaget i fotboll bäst!
Mors lilla Olle kunde jag ALDRIG lära mig som barn och det var min mammas favoritsång - kan fortfarande inte texten, men hi hi, inte hängde han i en gardin iaf!
Kram och trevlig Valborg & 1 maj!

Marianne sa...

Vilka fina citat!

Och AJJJJJ jag måste lägga alla bilder på CD! Måste innan det händer någonting!

Hoppas ni kunde rädda allt!
Kram!