tisdag 21 april 2009

Det som aldrig borde få hända

För ett par veckor sedan förlorade ett par nära vänner till oss ett syskonbarn. En liten kille som kämpade i 8 år mot alla odds. Han var svårt handikappad från födseln men klarade sig igenom den första kritiska tiden. Hans föräldrar är läkare båda två och deras omtankte och omvårdnad av honom gjorde att han klarade sig så länge som han gjorde. Han klagade aldrig och gjorde stora framsteg men i sin egen lilla takt. Till slut fick han en infektion som kroppen inte orkade kämpa emot. Jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste kännas att förlora sitt barn och vara tvungen att begrava det. Att sitta runt en liten, liten kista och ta farväl. När jag tänker på det vill jag skynda mig hem och hålla om mina egna barn hårt och aldrig släppa taget.

6 kommentarer:

underytanjag sa...

ja man vill inte ens tänka på hur hemskt det skulle vara, usch..

Taina sa...

Oj så ledsamt! Vill också hålla om mina barn. Nu. Både de stora och små. Mina varmaste tankar till dina vänner.
Kram

Annika sa...

Nej, det går faktiskt knappt att föreställa sig...
Beklagar verkligen.
Kram!

anna of sweden sa...

Usch, så fruktansvärt sorgligt. Blir så ledsen när jag hör det. Livet är så oerhört skört.
Många kramar!.

Emmama sa...

Får panikkänslor av att tänka på sånt här, fruktansvärt. Massor av kramar till dom! Och dig!

Marianne sa...

Så tragiskt.

Kramar till dig!