fredag 10 april 2009

Fredagstema: Långsam

Vi är just nu hemma hos mina föräldrar i Karlskrona och firar påsk. Vi kom ner hit i onsdags och det var underbart att få krama och pussa på pojkarna igen. Jag tänker skriva ett längre inlägg om vår påsk här men just idag är temat långsam. Hela förmiddagen idag ägnade vi åt att ta en långsam promenad genom skogen för att plocka blåsippor. Det blir per automatik långsamt när två små barn ska gå själva. Jag älskar verkligen den skogen som vi gick i. Den har jag gått i massor med gånger på jakt efter blommor eller på väg ner till badviken. Lite bilder från vår långsamma promenad.
Blåsippan ute i backarna stå

Det är kul att vara på långsam promenad

Oscar och jag

Underbart grön mossa


Fler fredagsbloggare: Nilla , Simone , Desiree , Annika , Anne , Petra , Millan , Anki , Marianne , Victoria , Cecilia , Leopardia , Strandmamman , Jemaya , Lena , Erica, Marie , Saltistjejen , Lia , Marina , Jennie , Anna , Maisoui , Ingabritt , Västmanländskan , Emma , Kristallena , Victoria , Christel , Moster Mjölgumpa , Musikanta , Norrsken och Stjärnfall , Taina , Sparkling , Marskatten , Sara, Lisa , Bollebygdsbo, underytanjag

9 kommentarer:

anna of sweden sa...

Härligt med långsamma promenader i solen.
Många påskkramar!

Fritt ur hjärtat sa...

Härligt! Är inte blåsippan fridlyst i blekinge? Då blir jag avundsjuk...det är den nämligen här. Fina bilder, är det stjärnmossa elelr björnmossa, lite svårt att avgöra.
Jag gjorde ungefär likadant. Tog med sonen (12 år) på skogspromenad satt sedan på en stubbe på ett kalhygge och njöt av sol och fågelkvitter. Skogspromenader ska vara långsamma;-)

Mia sa...

anna of sweden: ja det är inte dumt alls. Man varvar ner och njuter. Kram!

Fritt ur hjärtat: Nej blåsippan är inte fridlyst i Blekinge så nu har vi en fin liten bukett på bordet. Ja visst ska skogspromenader vara långsamma!

StrandMamman sa...

Vad skönt det låter med långsam promenad i härlig vårlig natur! Kram!

Emmama sa...

Åh vad härligt! Nu längtar jag till svenska skogar igen!

KRAM!

underytanjag sa...

Så underbart! Kram!

Anonym sa...

Åh, vad härligt med blåsippor!! Jag vet inte om de är fridlysta i Skåne faktiskt. Och den sången har jag inte hört på år och dar...
Hoppas att ni har haft en härlig påskhhelg i Blekinge!
Kram!

Taina sa...

Låter skönt. Mina utflykter i skogen blir inte sååå långsamma. Jag springer ju mest ;)
Underbara vårbilder och dina pojkar ser så "goa" ut!
Kramen!

Mia sa...

Strandmamman: ja en långsam vårpromenad i skogen är svårslaget!

Emmama: Ja skogen är magisk på något sätt, precis som havet kan vara.

Underytanjag: Absolut!

Petchie: I Bleking är de inte fridlysta än så länge i alla fall. Hoppas ni haft en underbar påsk med!

Taina: Att springa i skogen är inte fel det heller. Vi hann med en kort löparrunda. De är verkligen goa!

Kram på alla!