fredag 27 februari 2009

Fredagstema: oumbärlig

I morgon fyller min underbara mamma 6o år. Hon är oumbärlig för mig. Hon är en varm, underbar och kärleksfull person som alltid tar sig tid. Hon finns alltid där om man behöver råd och stöttning och hon ställer alltid upp. Ibland glömmer hon av sig själv i sin iver att hjälpa andra. Förutom att vara en underbar mamma så är hon även en underbar mormor. En mormor som leker, myser, engagerar sig och som finns där. Jag har en otrolig tur som har en så fantastisk mamma och mina barn är privligerade som har den bästa mormor man kan tänka sig.

Tack mamma för att du finns och för att du är du.

Mamma och jag

I morgon åker vi till Tylösand för att fira mammas födelsedag. Vi ska äta god mat, koppla av och njuta av trevligt sällskap. En och annan överskning blir det nog också, för mamma i alla fall! :-)

12 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja visst är ens mamma oumbärlig,pappa också såklart :-)

Läste att du fått ett nytt jobb.Vad skönt att det löste sig så snabbt ändå och i dessa tider dessutom.
Hoppas att ni får det trevligt i Tylösand!

Taina sa...

Vad fint! En mamma. Min ängla mamma saknas mig.
Njut av er stund tillsammans imorgon och ett stort grattis till henne ;)

Erica sa...

Vilket fint inlägg :)
Ja, ens mamma är väldigt oumbärlig. Och såklart andra familjemedlemmar :)

Hoppas du får en bra dag!

Millan sa...

Vilket fint inlagg! Och ja du har helt ratt... din mamma ar jatte toppen! :-) Hoppas hon far en fin fodelsedag. Halsa och gratta ifran mig. Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Så skönt att se att du uppskattar din mamma! Många tror att en hängiven mamma och mormor är självklart, så är det inte.
Ha det bra på Tylösand.

Emmama sa...

Så fint!! Jättefin bild på er också, hon ser väldigt gullig ut! Njut av Tylesand!

Kram och trevlig helg! :)

Moster Mjölgumpa sa...

Visst känns en mamma oumbärlig.

Anonym sa...

Vilken fin mamma du verkar ha och inte ser hon ut att fylla 60. Hälsa och gratta så mycket!

Sparkling sa...

det verkar vara en riktigt bra mamma! för mig är min pappa verklien oumbärlig.

Petchie75 sa...

Vilken fin kärleksförklaring till din mamma - hoppas att ni får en härlig helg och hon en fin 60-års dag!
Stor kram!

Mia sa...

Cecilia: Ja det är skönt att det löste sig så snabbt med jobb. Aldrig kul att gå och vänta.

Taina: Ja min mamma är verkligen oumbärlig för mig.

Erica: Tack, vi har haft en underbar helg tillsammans.

Millan: vi har haft en underbar helg. Mamma blev firad ordentligt och var vackrare än nånsin.

Fritt ur hjärtat: Jag uppskattar verkligen båda mina föräldrar och vet att vi är lyckligt lottade som har dem.

Emmama: VI har haft en underbar helg och njutit av promenader på stranden och god mat.

Moster mjölgumpa: Håller helt med! :-)

Marskatten: Hon är väldigt ungdomlig i både sinnet och till utseendet. Jag hoppas jag är likadan när jag fyller 60!

Sparkling: Min pappa är även han oumbärlig. Han finns alltid där och stöttar.

Petra H: vi har haft det underbart och födelsedagsbarnet njöt i fulla drag.

Musikanta sa...

Din vackra och rara mamma kan vara glad över att ha en underbar dotter som skriver så fint om henne...
Jag får tårar i ögonen.