lördag 7 februari 2009

Fredagstema: Väskor

Nu har vi kommit ner till Karlskrona efter en mindre lyckad bilresa. Allt började bra när vi hämtade upp Jens på jobbet och styrde kosan söderut. Jag trodde att Oscar skulle somna bums eftersom han var så trött men han kämpade och höll sig vaken. Varför fick sin förklaring när han efter 3 timmar kräktes ner hela sig och bilbarnstolen. Vi fick stanna vid vägkanten och försöka torka av honom och stolen och byta kläder. 40 minuter senare var det Albins tur. Han hade klagat på att han hade ont i magen ett par gånger men nästa sekund sa han att det var bättre. Så vi stannade igen och försökte hitta något att torka rent både barn och bil med. När vi till slut kom fram så var både Albin och Oscar pigga och glada och har inte visat fler tecken på magsjuka, peppar peppar.

Så till fredagstemat som igår var väskor. Det har jag alldesles för många, både stora och små. Just väskor är väldigt roligt att köpa och jag brukar passa på när vi är i Ullared för där är det otroligt billigt. Den väska jag använder just nu är på tok för stor för jag hittar aldrig nycklar eller mobiltelefon, men den är samtidigt praktisk om man ska ha med sig block, filofax, frukt mm mm. Det blir moment 22 av det!

Nedan kommer ett axplock av väskor jag hittat på Ullared. Fördelen med att de är så billiga (ca 50:-/st) är att man inte behöver ha så dåligt samvete för att man inte använder dem så ofta!


Och till sist en väska som jag borde använda betydligt oftare, träningsväskan!

Fler fredagsbloggare: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman Jemaya MiaD Lena Erica Marie Saltis LiaMarina Jennie Anna Moster Mjölgumpa Sparkling, Emmama, Taina Christel

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ullared here i come;-) jag gillar väskor väldigt mycket, men inte att de kostar pengar. Du verkar ha funnit en bra kombination.

Hoppas er vistelse blir bättre än färden ner....

Petchie75 sa...

Åh nej, vilka tråkiga bilresor ni har haft i helgen - varken kul för barnen eller för er. Hoppas att det bara var åksjuka för stackars Oscar.
Jag har samma problem med mina väskor, jag hittar ALDRIG något och jag blir lika irriterad varje gång, grr...
Vilken söt väska du hittat med blomman på!
Kram från Skåne!

Marianne sa...

Kul med många väskor och självklart en fördel när de nästan inte kostar något! Den där träningsväskan, ja ...