måndag 2 februari 2009

Mysig helg

Helgen som var har gått alldeles för sort som vanligt och nu är det redan måndag igen. I lördags åkte Albin och jag in till stan med ett uppdrag. Istället för att "hota" att han inte får göra saker när han inte sköter sig så tänkte vi försöka införa ett belöningssystem. Så vårt uppdrag på stan var att hitta en sparbössa som vi kan lägga pengar i när han är duktig. Kriteriet var att man skulle kunna se pengarna i behållaren så att det blir mer verkligt för honom. Efter mycket letande blev det ett litet rör med lock. Det får inte plats så mycket pengar men det är bara bra för då ser Albin resultat snabbt. När vi hade slutfört vårt uppdrag så åt vi lunch på stan bara vi två. Det var sååå mysigt och Albin tyckte det var väldigt spännande och skötte sig exemplariskt. När vi kom hem så tog vi den nya "spargrisen" i bruk och det har både tillkommit och försvunnit pengar. När han inte sköter sig så tar vi bort några kronor och det blev väldigt snabbt klart för honom att det inte var värt det.

I går var vi och badade i simhallen på morgonen och efter det var Bjarne och buskillarna ute och lekte en stund. De hade bland annat picknick på altanen! På kvällen kom Ola, Anna-Karin och Vilmer på middag och det är alltid lika roligt att träffa dem.

Så här ser det ut när man har fredagsmys i en koja i vardagsrummet!

5 kommentarer:

Millan sa...

Det ser mysigt ut med fredagsmys i kojan for killarna :-). Det later som om er helg var ratt sa lik varan. Lugn och skon!
Vad jatte fina smyckena ar nedan. Jag alskar speciellt armbandet som gari grona toner. Kanonsnyggt!!
Det kanske vore en ide med sag tva sadana dar ringer med barnens namn o sedan nagon form av 'parla' langst ner for Helena....
kram

Anonym sa...

Vad stora de har blivit sedan jul bara. Stoppa tiden så jag hinner med. Jättemysiga. Finfina smycken Mia. Mormor

Mia sa...

Hej! Ja det var en mysig och lugn helg, man behöver det ibland. Jag har lagt upp en bild till bland smyckena. Jag tror att de brickorna går att stämpla på båda sidorna om hon vill det. Ringen med hål för pärla är lite bucklig och blir nog inte så bra att stämpla. Helena kan ju kika på dem och säga vad hon skulle vilja ha. Kram!

Anonym sa...

Halloj! Vad härligt det ser ut med en koja! Smyckena är verkligen superfina, att du bara kommer på hur du ska göra o vad saker du måste ha hemma för att kunna göra alla!!!! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha blankt eller matt på brickan, o så funderar jag på om jag ska köpa två brickor fast jag lämnar en tom så jag kan fylla på om vi får en till... Jag vill nog gärna ha med kulor, kedjan menar jag men hur lång ska man ha, kan du inte lägga upp en bild på hur ditt ser ut när du har det på dig. Sen vad skulle det kosta med blomman näst längst ner??? Kram kram Emma

Mia sa...

Emma: Hej! Ja det är mysigt med fredagsmys! Jag tycker du ska ta den blanka brickan, tycker själv den blir finare. Jag kan skicka med en extra bricka som du kan ha senare. Lagom längd är nog ca 70-80 cm på kedjan. Jag kan ta en bild och maila dig. Vill du ha ett hänge typ litet hjärta med? Menar du vad halsbandet med blomman kostar? 225:- och det går att få i andra färgtoner än lila om man vill det. Ha det så bra! Kram!