torsdag 19 februari 2009

Första dagen

Nu har jag klarat av första dagen på nya jobbet och till och med påbörjat den andra. Jag började den här dagen med att leta parkeringsplats i Ullevigaraget. Jag har köpt parkeringstillstånd där efterom det ligger 100 m från jobbet och vad jag har hört så ska det inte vara svårt att hitta p-plats. Men idag var det kört. Förhoppningsvis berodde det på att Göteborg Horseshow har reserverat en massa platser till sina funktionärer. Nu fick jag istället parkera på en betalperkering långt från jobbet och blev därför försenad ganska så mycket. Trist! Igår handlade mest om att träffa kollegor och bekanta mig med arbetsplatsen lite. Tyvärr var min närmsta chef inte på plats så jag har inte fått någon introduktion till arbetsuppgifterna än men jag hoppas det kommer idag. Alla är väldigt trevlig och det verkar vara en avslappnad atmosfär.

I morse när Albin vaknade så utspelade sig följande konversation:

Albin: Jag är vaken!
Vi (Bjarne eller jag): Kom upp då och lägg dig hos oss.
A: Jag kan inte komma upp!
Vi: Jo då, gå ur sängen och kom hit.
A: Jag kan inte nå mina fötter!
Vi: ????
A: Det är svårt att vakna
Vi: Försök att sova lite till då
A: Jag kan inte sova
Vi: Men kom upp till oss då
A: Jag ser inte, det är mörkt
Vi: Men tänd lampan ovanför sängen då
A: Då får jag ont i ögonen och kan inte se

En konversation som inte gick att vinna!

8 kommentarer:

Millan sa...

Sa nu har du borjat jobba igen. Sa spannande!! Det ar alltid en sa skum kansla nar man borjat nagot nytt sa dar och inte riktigt har hittat 'fotterna' annu. Hoppas narmasta chefen ar bra ocksa!! Det dar med parkeringplatser ar ett gissel... sa trist att behova betala nar du redan kopt pass till ett garage. Hoppas det blir battre nar Horse Show ar over!

:-D vilken harlig konversation. Gissar att den inte var riktigt lika rolig tidigt i morse? Vi hade kalabalik har i natt eftersom Sofia vaknade och var snuvig och darfor fick panik och storgrat. Nils vaknade da och var helt saker pa att han kunde hora en hund skalla pa nedervaningen. Han trodde oss inte nar vi berattade att det var Sofia som grat... hm...
kram!

Annika sa...

SÅ kul med nya jobbet! Hoppas det blir riktigt bra där.
Sitter och ler över dialogen mellan er och A...
Som du säger; den gick inte att vinna.
Kram!

anna of sweden sa...

Hej!

Är inne hos dig och läser lite då och då. Tänkte att jag skulle ge mig till känna.

Grattis till nya jobbet!

Och du, vilken underbar morgonkonversation! :)

Hälsar Anna i Philadelphia

Musikanta sa...

Barn är underbara! Det verkar som sonen Oscar och mitt yngsta barnbarn är ungefär lika gamla. Åtminstone på kortet ser det ut så. Lillmirren fyller 20 månader 2 mars.

Anonym sa...

Grattis till ditt nya jobb !
Vad är det för jobb ?

Vilken gullig dialog med sonen :-)

Ha en underbar helg !

Mia sa...

Millan: Ja det känns bra att ha börjat men än så länge har det inte kommit igång riktigt. Ha det bäst!

Annika: Ja ibland får man helt enkelt ge upp och inse att man är besegrad! Kram

Anna of Sweden: Välkommen hit! :-) Tack, det känns skönt att ha fått ett nytt jobb. Ha en bra helg!

Musikanta: Då är de nästan jämngamla, Oscar fyller 2 i april.

Maria:Tack! Jag har börjat som produktionsledare på Banverkets kommunikationsavdelning. En helt ny tjänst så det är spännande. Ha en bra helg du med!

Marianne sa...

Hoppas du ska slippa p-problem i fortsättningen. Lite fräckt att hyra ut platser och att det sedan inte finns. Man kan ju inte hyra ut till någon annan när man redan har hyrt ut?

Hoppas din chef blir bra.

Gick ni till slut upp och hämtade Albin?

Kram!

Mia sa...

Marianne: Ja vi får hoppas jag kan parkera där i fortsättningen. Trist att betala dubbelt och få gå långt.

Vi kapitulerade och gick in och hämtade Albin efter en stund. Han brukar vinna den sortens argumentation! :-) Kram!