måndag 9 februari 2009

Hemma igen

Nu är vi tillbaka i Göteborg igen efter en mysig men kort helg i Karlskrona. Vi hann med att träffa mormor och morfar en del och så firade vi Jens 35-årsdag. I går efter lunch satte vi oss i bilen för att påbörja resan hem. Eftersom varken Albin eller Oscar hade kräkts sedan i fredags så trodde vi att allt skulle gå bra. Tji fick vi! Efter att ha sovit i 30 minuter så vaknade Oscar och var grinig. Vi stannade på McDonald´s och fikade lite men Osvar var inte sugen på någonting. 10 minuter senare i bilen fick det sin förklaring när han kräktes ner hela sig igen. 20 minuter senare var det dags igen. Albin var ok hela vägen men Oscar ville inte åka bil mer och var ledsen resten av vägen, vilket innebär 2 ½ timme! Just nu är det väldigt skönt att vi inte ska åka så långt igen på ett bra tag. Då hade det fått bli tåg. Idag är Oscar och jag hemma och myser och hoppas på att han "bara" var åksjuk igår.

1 kommentar:

Marianne sa...

Oj vad jobbigt för honom. Men det finns visst något band man kan knyta om handleden som hjälper mot åksjuka. Kolla på apoteket, jag har för mig att det skulle finnas där. Inga biverkningar är ju bra, för de där åksjukepillren har jag för mig att man blir trött av. Vet inte.