torsdag 1 oktober 2009

Still going strong!

Vi har varit och tittat på en svensk institution som har hängt med sedan 1971. Vad pratar jag om? Mora Träsk så klart! De turnerade runt när jag var liten och underhöll barn med Fader Abraham och de gör samma sak än idag. Huvudpersonen har hunnit bli 59 år gammal men har fortfarande energi och engagemang och de har nog världen tacksammaste målgrupp. Albin tyckte det var väldigt spännande att se dem på riktigt och jätteduktigt på att hänga med i alla rörelser. Han har tidigare varit rädd för dem och har inte velat se den DVD vi har utan har nöjt sig med att lyssa på dem. Men efter sitt discokalas så kom han på att det faktiskt var riktigt kul. Oscar satt mest i mitt knä och tittade men ibland viftade han till och försökte följa med han också!

Föreställningen kan börja!


I skolan lärde vi håll dig tyst!

Nu ska vi ut på Tigerjakt!

7 kommentarer:

Marianne sa...

De har jag nog missat helt. Men kul att det blev så roligt för barnen!

KRAM!

anna of sweden sa...

Visst är det häftigt när barnen upplever något som man själv upplevde som barn. Jag tycker det är mycket. Allt från gamla julkalendrar och barnprogram till Carola! :)

underytanjag sa...

Såg dom på parken zoo i somras.. det känns lite konstigt precis som du säger för de fanns ju för hundra år sen också.. Vår grabb var inte så impad dock, gillade markoolios fyrverkerier bättre..

Annika sa...

Jag minns dem så väl från när jag hobbade på dagis i sverige...
Ungarna var tokiga i Mora Träsk, o jag tyckte också det var kul.
Tigerjakten är ju en klassiker!!
Kram!

Anonym sa...

Härligt med "nya" så sånger att sjunga "hellre än bra" med dem och att återuppleva dem själv igen, som när ni var små. Kram Mamma

Mia sa...

marianne: Det är ett kanonbra koncept för barn. Enkla sånglekar med lätta rörelser! Kram!

anna of sweden: ja visst får man en nostalgitripp ibland när man upptäcker gamla favoriter!

underytanjag: kan förstå att ett fyrverkeri med markoolio inblandat slår lite högre! =)


Annika: just Tigerjakten tycker jag är mycket roligare än barnen! =)

Mamma: vi tar garanterat med dvd ner till er så ni kommer inte undan! Kram!

Petchie75 sa...

Jag har starka minnen från deras uppträdande i skolmatsalen när jag var liten! Och av min moster som var världens bästa moster eftersom hon var dagisfröken och kunde alla deras roliga sånger och lekar! Kul att de fortfarande finns kvar! Undra om våra gamla MT-kassettband finns kvar någonstans där hemma?
Varför var Albin rädd för deras dvd förut? Något speciellt som han hakat upp sig på? Själv var jag livrädd som barn för boken "Historien om Någon", du vet där någon ätit upp guldfisken och gömmer sig i skåpet på vinden - hu!!
KRAM!