fredag 16 oktober 2009

Fredagstema

Idag är det fredag och därmed fredagstema. Men det blir inget från mig den här gången. Motivationen och orken finns inte just nu. Det är mycket som snurrar i huvudet och jag vill vara engagerad och motiverad när jag tar mig an temat.

Det mesta av min tid just nu går åt till att få ordning på vad jag ska göra efter den 31/10 då jag slutar på Banverket (halleluja!). Jag har några olika vägar att gå och vill gärna få det klart så att jag mentalt kan ställa in mig på vad det är som gäller. Helst av allt hade jag velat ha en vecka ledigt och bara landa i vad det är jag ska göra sen. Den ena vägen är en praktikanttjänst som projektkoordinator på ett företag som arrangerar mässor och utställningar i Norden. Anledningen till att det är en praktikanttjänst är att de har anställningsstopp just nu och den tjänst som jag intialt sökte hos dem får inte tillsättas. Därmot vill de gärna ha in mig som praktikant på just den tjänsten men då via Arbetsförmedlingen. Det innebär inte någon vidare lön för mig (läs a-kassa) men det är ett väldigt intressant företag och jättroliga arbetsuppgifter och inte minst en chans att få göra något som jag verkligen gillar. Den andra vägen är inte klar just nu utan det är flera trådar som hänger i luften.

En annan sak som tar mycket tid och som är helt självförvållad är att jag ska ha smyckesparty i England hemma hos Camilla i Bristol. Eller rättare sagt, hon ska ha det åt mig snäll som hon är. Jag har nu ganska så stor prestationsångest och är övertygad om det ingen kommer vilja köpa eller tycka om det jag har gjort. =) Så kvällarna de senaste veckorna har gått åt till smyckestillverkning. På söndag ska jag lämna över allt till Camillas kusin som är snäll och tar med sig alla saker när hon åker dit i nästa vecka. Sen är det bara att invänta domedagen!

Tack och lov så är det helg nu och vi ska ha en helg hemma med jobb i trädgården och vänner på middag på lördag. Jag ska även försöka mota bort förkylningen som är på väg.

Ha en bra helg!

6 kommentarer:

Christel sa...

Låter spännande med jobbyte, det låter som om det säkert kommer att lösa sig. Sen undrar jag vad det är för människor som skulle komma på det där partyt, att inte tycka om dina smycken måste ju vara något galet, de är ju iallafall galet fina, halsbandet på bilden fick mig att dregla, jättefint, och jag ser att det skulle passa till allt jag har! Häftigt med party utomlands, heja tjejen! Kram från mig i trädgårdstomtarnas by...

Mia sa...

Christel: ja det löser sig alltid på något sätt med jobb. Vad söt du är! Jag hoppas de tycker om halsbanden också. Vill du beställa ett så säg bara till! ;-) Ha en bra helg! Kram!

Erica Pettersson sa...

Helt förståeligt att hoppa över temat när man har mycket annat att tänka på :)
Vad spännande med ett nytt jobb, och vad roligt att få jobba med något man gillar :)
Själv har jag precis sökt in till några foto -och webbdesignkurser. Att för mig får jobba med något sådant vore rena drömmen :D

MVH /Erica

Marianne sa...

Jo men du gör jättefina smycken! Det vet ju jag, för jag har några. Visst kommer många att vilja köpa dem! Upp med hakan!

Hoppas att det går den väg du vill med jobbet. Jag antar att de hoppas att praktikantanställningen kan övergå till en vanlig anställning senare? Hoppas verkligen att allt klarnar så att du kan ställa in dig på framtiden.

Kramar och LYCKA TILL!

Mia sa...

Erica: Dina kurser låter väldigt spännande! Jag gillar foto och webb men på vanlig hobby-nivå! =)

Marianne: Tack vad snäll du är! På ett sätt är det spännande att inte veta hur det löser sig med jobb men samtidigt frustrerande. Planering gillar jag jag och det går ju inte riktigt just nu! =) Kram!

anna of sweden sa...

Spännande med praktikplatsen. Ett bra sätt att komma in på arbetsplatsen. Och du har ju inte så mycket att förlora på att prova. Lycka till!

Spännande med smyckepartyt också. Kan du inte visa lite innan du skickar iväg? ;)

Kram och trevlig helg!