tisdag 6 oktober 2009

Tupperware!

Igår var jag på mitt andra Tupperwareparty någonsin. Första gången var jag väldigt skeptisk och hade på förhand bestämt att jag inte skulle köpa något. Det blev dock till slut en potatisskalare för 99:- och den har jag varit supernöjd med. Andra gången jag köpte Tupperware var när jag jobbade på Volvo. En kollega skulle ha party hemma hos sig och tog med sig katalogen till jobbet ifall vi vill beställa något. Då blev det en Mini quick-chef (lökhack!) och en förvaringsbox för grönsaker som man har i kylen. Den släpper in rätt mängd luft beroende på grönsak och gör att allt håller sig fräscht lite längre. Inte alls dum.

I går var det så dags för party nr 2. Den här gången blev det lite dyrare inköp än en potatisskalare för 99:-! Jag köpte en salladsslunga och en ostkupa. Säljaren lovade att om man hackar sallad, sköljer den i salladsslungan, tömmer ut vattnet och ställer in den i kylen så håller sig salladen fräsch i minst 1 vecka. Stämmer det så blir jag otroligt nöjd. Vi köper en hel del sallad men den bli alltid vissen och trist så fort när den ligger i kylen. Nu är min plan att blanda till salladen så snart den kommit hem från affären och sen förvara den klar i kylskåpet i denna magnifika slunga. Vi får hoppas den lever upp till alla förväntningar. Det andra inköpet var som sagt en ostkupa som även den sägs hålla ostar fräscha i en evighet. Vi äter egentligen bara ost på helgerna när brödrosten kommer fram och då äter även barnen frukost hemma (i veckorna gör de det på dagis). Det är alltså ingen strykande åtgång på ost i vårt hus vilket gör att de lätt blir torra och trista. Men snart är det ett minne blott! =)

Den magnifika slungan!

En ostkupa som man bara måste ha!

Nu kan man lätt tro att jag blivit ett Tupperware-fan utan dess like men så illa är det inte. Jag tycker fortfarande att IKEAs matlådor fungerar alldeles utmärkt och skulle aldrig betala 200:- för 1 låda! Jag kan inte heller förstå att man bara MÅSTE ha en handdriven matbererade för 600:-! Nej, så frälst är jag inte!

11 kommentarer:

Millan sa...

Jag tycker om Tuppeware saker faktiskt men haller med om att de ar dyra!! Salladsslungor ar toppen. Fast riktigt sa lange som en vecka vete 17 om sallanden haller sig. Inte i min i alla fall.... men det kanske beror lite pa hur bra salladsslungan ar (och min var en billigare variant :-)). kram

Annika sa...

Tupperware har väl erkänd superkvalitet. Men det är verkligen aldrig kul med dessa parties...
Ja, jag har hört att salladen verkligen blir fräshare längre med dessa slungor, men tvivlar på en vecka.
Nu får du testa och se :-)
Kram!

Mia sa...

Millan: Ja jag får också erkänna att de har bra saker om än väldigt dyra! Hon sa minst en vecka, stämmer inte det är det falsk marknadsföring! =) Kram!

Annika: Jag får testa och se hur länge den håller. Återkommer med testfakta längre fram. =) Kram!

Marianne sa...

Om salladen verkligen håller en vecka skulle jag behöva en sån slunga! OM det finns sallad i affären blir jag lycklig men lika olycklig när den efter några dagar är färdig för sopkorgen. Hoppas den funkar för då ska jag försöka ragga upp någon Tupperware här i stan!

KRAM!

anna of sweden sa...

Tupperware har jag aldrig varit på. Det borde väl finnas här. Eller är det inte amerikanskt ..?

Mia sa...

marianne: ja visst är det trist när salladen vissnar efter bara ett par dagar. Jag återkommer med rapport! =) Kram!

Anna of sweden: Japp det är amerikanskt. Finns säkert homepartyn eller butiker som säljer dessa makalösa ting! =) Kram!

Emmama sa...

Jag tycker Tupperware är superkul och hade faktiskt flera partyn hos mig i Göteborg eftersom en kompis mamma var värd. Jag har en hel del grejer och är för evigt frälst, så bra tycker jag att det är! :) Salladsslungan borde jag köpa för jag har samma problem som dig, tycker tom att färdigskuren sallad klarar sig bättre.. Återkom med testfakta, ja :) Kram!

Petchie75 sa...

Ha ha, jag har bara varit på ett tupperwareparty och tyckte att det var lite tantvarning - O var AVIS! och gav mig en lista på vad jag skulle köpa (ostkupa och något annat som jag inte kommer ihåg nu)...
Jag lovar, salladsslungor är jättebra!! Även om man kan köpa dem billigare i en vanlig affär - iaf om man bor i Belgien ;-) Min kostade nog 4 EUR (jag ville ha en dyrare men O tyckte det var onödigt) och den håller än, 4 år senare. Vi tvättar och "slungar" salladen, och lägger den i en IKEA-salladslåda (med ett litet galler i botten för eventuellt överflödigt vatten) - den håller, ja, nästan en vecka!!
Ostkupan har vi alltså från Tupperware och den är bra, vi äter inte heller så mycket ost under veckan, och en silikonpajform - inte så praktiskt när man ska sätta in i ugnen och äggstanningen riskerar att rinna av om man inte håller ordentligt så att inte kanterna viker sig...
KRAM!

Petchie75 sa...

Förresten, jag hackar inte salladen innan jag slungar den - då trillar ju bitarna ut mellan springorna. Skär salladen i typ 2-3 cm breda bitar och slunga den, så håller den längre.

Marianne sa...

Hur går det med salladen? Av det jag läser som Petra har skrivit borde jag köpa mig en salladsslunga av vilken sort som helst och sedan lägga i en sån där låda, det har jag redan.

Kram!

Mia sa...

Emmama: ja jag kan förstå att man blir fast. Jag var väldigt skeptisk först men nu köper jag mer och mer! Återkommer så snart jag fått min slunga! =)

Petra: precis så kände jag första gången jag gick på party och ibland kan demonstratörerna vara lite för käcka! Men de har bra produkter. Tack för tipsen om salladen, det ska jag komma ihåg!

Marianne: jag väntar fortfarande med spänning på att få hem den. Den 30/10 är det nedkomst! återkommer med rapport! =)