måndag 19 oktober 2009

Smycken och sol

Nu har jag sakta men säkert påbörjat nedräkningen av den tid jag har kvar på Banverket och lika sakta men säkert kommer motivationen och glädjen tillbaka. Helt otroligt hur mycket man påverkas av sitt jobb. Jag har underbara kollegor runt omkring mig som jag kommer sakna dock.

I helgen har vi varit ute en del och njutit av underbara höstdagar. I lördags rensade vi ut förrådet och ställde in alla utemöbler och grillen. Men andra ord har vi officiellt gett upp hoppet om fler så soliga och varma dagar! Känns helt ok i slutet på oktober dock. =) På kvällen kom goda vänner hem på mat och vi har alltid lika trevlig ihop. Barnen är i ungefär samma ålder och leker kanonbra tillsammans. Oscar längtade efter att de skulle komma hela dagen och det första han sa i går morse var att han ville träffa dem igen!

I går lämnade jag över alla smycken till det smyckesparty Camilla ska ha på fredag till hennes kusin för vidare transport till England. Skönt att vara klar men samtidigt väldigt nervöst. På vägen hem stannade vi till vid Kåsjön och hade lite picknick. Jag har aldrig varit där förut och blev väldigt positivt överaskad. En kanonfin badplats med flera bryggor, stora gräsytor och gott om plats. Det blir defintivit ett besök där till sommaren. Nu roade vi oss med att kasta små stenar och kottar i vattnet istället.

Den här veckan har vi ganska mycket inplanerat. I morgon ska jag äntligen klippa mig, på onsdag ska vi hem till vänner på mat, på torsdag är det fotografering på dagis, på lördag hem till andra goda vänner på mera mat och på söndag är det dop. Fullt upp med andra ord!

Några smakprov på vad som kommer visas upp hemma hos Camilla på fredag kommer här!


Långt halsband med olika hängen efter tycke och smak.


Armband med silverfärgade rör och rökgrå glaspärlor


Långt halsband med silverfärgade rör och stort lila hjärta

Armband med berlocker och rund metallbricka som man kan stansa namn på

7 kommentarer:

Taina sa...

Jag måste ha missat något. Ska du sluta på ditt nuvarande jobb? Har du fått ett nytt nu då?

Smyckena var riktigt fina. Gillar speciellt armbandet.

Kram

Mia sa...

Taina: Skönt att du är hemma och tillbaka i bloggvärlden igen! Ja jag ska sluta. Mitt uppdrag (är konsult via bemanningsföretag) blev inte förlängt av diverse anledningar som jag kommer återkomma om när jag har slutat! =) Det känns rikitigt bra och jag börjar om allt går som det ska på ett företag som jobbar med utställningar och mässor den 2/11. Kram!

Anonym sa...

Härliga smycken du gör tjejen. Söta små spiderman killar vid fin höstsjö.Vi ses snart=)

anna of sweden sa...

Annars kan du alltid sälja smycken.
Om du inte trivs på det nya stället, menar jag.

Jättefina saker!

Annika sa...

Jag gillar dina armband SÅ mkt!! Bägge två!
Hoppas det går riktigt bra för Millan nu när hon ska sälja dina grejjer!!
Kram!

Millan sa...

Det ska bli jatte skoj att ha smyckespartyt imorgon. Tror det blir 18 tjejer som kommer :-). Jag har kopt lite snacks och mycket vin sa det ska nog bli skoj :-).
Hor av mig pa lordag och berattar hur det gick.
Visst ar det mysigt pa den sida stan som Anna och Jonas bor? Jag skulle mycket val kunna tanka mig att bo dar om vi flyttar till goteborg i framtiden!
kram

Mia sa...

Mamma: Ja det gör vi! Längtar!

Anna of sweden: tack, vad snäll du är!

Annika: ja det är lite nervöst och roligt på samma gång! =)

Millan: Tusen tack för att du gör det här! Hoppas allt går bra. Jag ringer dig ikväll för att förklara några saker. =) Jättemysigt område som de bor i! Vi får hitta varsitt hus där NÄR ni flyttar hem! ;-) Kram!