fredag 2 oktober 2009

Fredagstema - 3 saker jag skulle ta med mig till en öde ö

I oktober är det Erica som bestämmer temat varje fredag och idag handlar det alltså om vad man skulle ta med sig till en öde ö. Oj vad svårt att bara välja 3 saker! Jag funderade först på att välja rena överlevnadssaker som tändstål, vatten och mat men sen tänkte jag att det förutsätter jag att det finns. =) Så istället skulle jag ta med mig följande:

1. En massa bra böcker så att jag har något att underhålla mig med på denna öde ö. Gärna en blandning mellan deckare och feelgood böcker.

2. Flera flaskor vin för att ha något gott att dricka när jag läser mina böcker.

3. Min egen säng så att jag slipper sova på marken och så att jag har någon stans att sitta/ligga när jag läser mina böcker och dricker mitt vin!

Den här utsikten tror jag att jag skulle ha från sängen.

Sträcker jag ut handen så kan jag hälla upp ett glas från den här trevliga hinken!

Jag hoppas alla får en trevlig helg!

14 kommentarer:

Taina sa...

Åh får jag följa med? Det där lät ju SÅ klokt och underbart avkopplande. Najs Mia.

Trevlig helg!

Kramar

Millan sa...

Hihi det malar upp en riktigt skon bild av dig dar du ligger i en sang och dricker vin :-D

Mia sa...

Taina: ja jag tänkte först på alla nödvändiga överlevnadssaker men sen skippade jag dem och gick på njutning istället! =) Du får gärna följa med! Kram !

Millan: Ja visst ser det härligt ut! Det enda är väl att jag kommer få sand i sängen och det är det värsta jag vet! Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

HIHI Riktigt skönt. Jag måste nog tänka om. Automatiskt tänkte jag att det skulle vara jäkligt... men en njutning kan det ju vara.

Lena sa...

Åh, jag vill också vara på din öde ö!
Ha en bra helg.

Emmama sa...

Så talar en kvinna som kan ta hand om sig själv, bra! Men bli inte yr i värmen av allt vinet.. ;) Kram!

mårran sa...

Låter underbart skönt! Men kanske en av flaskorna behöver vara vatten....
Underbar utsikt! Kul inlägg:D

Skön söndag!

Norrsken och stjärnfall sa...

SÅ smart att ta med sin egen säng! Det skulle jag ju förstås också ha tänkt på eftersom jag har världens skönaste säng. Å massa gott vin är ju aldrig fel. Hoppas att du haft en trevlig helg!

underytanjag sa...

Fint du, inte lika krass som jag-jag förväntar mig inte att det ska finnas något dit jag åker det är ganska typiskt för mig faktiskt.. Vin det minns jag knappt hur det smakar inte druckit sen första barnet kom!

Erica Pettersson sa...

Det lät riktigt avkopplande och trevligt :) Vad smart att ta med sängen, så att man slipper ligga på marken och kanske riskera att man stöter på något djur ;)

Hoppas att du får en bra kommande vecka!
(Jag ber även om ursäkt för att jag kommenterar så sent. Har varit en del annat i helgen :))

MVH /Erica

Mia sa...

Fritt ur hjärtat: ja jag tänkte först att oj vad jobbigt men sen kom jag på små sätt att göra det hela lite roligare! =)

Lena: Du är så välkommen! =)

Emmama: tur att jag ligger i sängen ifall vinet skulle stiga mig åt huvudet! Kram!

Mårran: ja det är nog klokt att ha en flaska vatten med! =)

Mia sa...

Norrsken och stjärnfall: hängmatta eller blad på marken är inte riktigt min grej, vill ligga bekvämt! Så den fick följa med när det för en gångs skull bara var fantasin som satte gränserna. =)

underytanjag: jag har nog inte med mig så praktiska saker som jag borde! =)

Erica: hamnar på en öde ö så är nog avkoppling en huvudsysselsättning. =) Hoppas du har haft en bra helg.

Annika sa...

Ja, supernajsigt allting!! Gör dig gärna sällskap på den ön!
Men ,ja, jag tycker vi tar med lite vatten också...just in case ;-)

Marianne sa...

Jag vill också följa med! Kommer som ett skott!

Kram!