onsdag 30 september 2009

En lista!

Hittade en rolig lista hos Marianne i Kairo som hon i sin tur hittat hos Anna. Here it goes!

1. Hur många resväskor äger du?
En trasig stor resväska och en lite mindre kabinväska. Plus flera stora bagar som vi för det mesta packar i när vi ska någonstans.

2. Föredrar du att ta ett foto framför att vara med i ett foto?
Det beror nog på situationen. Att ofrivilligt komma med på bild när man sitter i sina myskläder helt osminkad är väl inte det roligaste precis!

3. Har du någonsin blivit kallad lat?
Inte vad jag kan komma ihåg, tror inte jag är särskild lat...

4. När stötte någon på dig sist?
Min man stöter på mig till och från! Men sist någon jag inte känner gjorde det var nog för ca 6 månader sedan när jag var och handlade. Jag hjälpte en kille leta efter en speciell kaffesort som hans mamma ville ha. Han tackade så mycket för hjälpen och sa att jag såg väldigt bra ut! =)

5. Vad åt du till middag i går kväll?
Ungsbakad lax med potatis och fetaostsås.

6. Använder du luvtröjor?
Jajamen, hemma på kvällarna och på helgerna kommer de fram!

7. Vem ringde till dig sist?
Min bror ringde och frågade om min man ville följa med honom och träna så egentligen ringde han ju inte till mig...

8. Vilken är ditt favoritåk på tivoli?
De senaste åren har det mest blivit Farfars bilar och andra barnkaruseller men utöver dem så är Bergbanan på Liseberg inte dum!

9. Hur stort är dit närmaste shoppingcenter?
Bäckebols köpcentrum. Där finns Coop, 3 oilka elektronikaffärer, 2 inredningsbutiker, 3 möbelaffärer, 1 byggvaruhus, 1 zoo-butik mm mm. Det enda som saknas är en affär som har kläder. Släng dit H&M eller Lindex så är jag nöjd!

10. Hur många syskon har du?
En äldre bror som bor 1 km bort. =)

11. Hur många stolar har du vid köksbordet?
Två vanliga stolar, två tripp-trapp stolar och en kökssoffa.

12. Har du stationär dator eller laptop?
Laptop.

13. Vill du tatuera dig eller göra en piercing?
Nej det tror jag inte...skulle vara alldeles för nervös och rädd för smärtan och för det faktum att jag skulle ångra mig.

14. Vad tar du med dig när du går på bio?
Biobiljetter, godis och dricka!

15. Tycker du om att flyga?
Det är spännande att flyga eftersom det för det mesta innebär att man är på väg till något roligt som semester. Men på senare år har jag nog blivit lite harig. Inte så att jag låter bli att flyga men sedan vi fick barn så tänker man på allt som kan hända.

16. Bryr du dig om hur många kalorier det är i den mat du köper?
Vi försöker köpa relativt nyttig mat och undviker mat som innehåller en massa socker och fett. Men ibland är det gott att unna sig det där lilla extra med....

17. Hur mycket fyller du nästa gång?
34!

18. Tycker du om att krama människor?
Ja det gör jag. Jag är en fysisk person.

19. Har du några allergier?
Kvalster och kiwi (en allergi som även Albin har).

20. Tycker du om din bostad?
Jag tycker jättemycket om vårt hus. Det ligger perfekt med helt fritt på baksidan och det är lagom stort för oss just nu. Däremot vet jag att vi på sikt kommer vilja flytta till ett större hus med i alla fall ett rum till. Men det är inte aktuellt just nu.

4 kommentarer:

Annika sa...

KUL listläsning, precis som alltid. Listor är verkligen roliga!
Gillar!
Jag förstår att ni gillar ert hus. Du har ju visat er baksida, ser enormt mysigt ut.
KUL att du har brodern s¨nära!!
LYX!!
Kram!

Petchie75 sa...

Ja, listor är kul och intressanta för att man får veta lite mer om personen bakom bloggen.
Jag gillar också att kramas men det är ju inte så vanligt utomlands där man oftast hälsar med kindpussar. Blev dock kramad som avskedshälsning av polskan som jag fikade med i måndags - blev riktigt glad av det! Kanske lite nordeuropeiskt att kramas, vad vet jag ;-)
KRAM!

Marianne sa...

KUL att läsa! Hehe, nä bli fotad i myskläder och osminkad och rufsigt hår är knappast någon dröm : D

Snart får du föräldrarna nära också. Har de hittat något hus än?

Kram!

anna of sweden sa...

Kul lista. Nu känner jag dig liiite bättre! ;)