tisdag 29 september 2009

Höst

I går morse när jag körde barnen till dagis var det 14 grader ute och sommaren kändes inte så avlägsen. I dag var det 1 grad och frost på marken. Nu är hösten här på riktigt. Men en gång börjar man tänka på alla saker som hör höst och vinter till som att ta in utemöblerna, byta däck på bilen, klippa gräset en sista gång, se över barnens vinterkläder, passa på att njuta av hösten mm mm. Jag tycker om hösten. Det är skönt när det blir mörkt på kvällen och man får kura inne med levande ljus. I går kväll när jag och en granne var ute och sprang så luktade det höst i luften och vi sprang ibland på en matta av gula löv. Hösten är härlig.

6 kommentarer:

Emmama sa...

En höstdiggare till märker jag, jag är likadan. Vara ute i höstluft är så underbart skönt, tycker jag. Kram!

Mia sa...

Emmama: visst är det härligt med höst! Klar och kall luft och en explosion av färger! Underbart! Kram!

Taina sa...

Jag är också en höstmänniska! Att springa på hösten är ju sååå skönt. Gillar också mörkret och tänder då massor av värmeljus i huset. Det blir så stämningsfullt. Här är det ju otroligt mycket lövträd och det blir så himla mycket vackra färger då. Hoppas jag kommer ihåg att fota lite då ;)

Kramar

Mia sa...

Taina: Visst är det vackert med alla färger! I morse när vi körde till dagis hade jag gärna velat ha kameran med mig. Det var vindstilla och klarblå himmel. Över Göta Älv låg en dimma som såg ut som ett lock över själva älven. Bakom såg man bergen och solen. Underbart! Kram!

Petchie75 sa...

Jag ryste av din hösttext, det lät så härligt och jättevacker bild! Älskar höstlukten!! Kan dock inte fatta att ni har haft frost redan, men ni bor ju liiite längre norrut än SKåne ;-) (jag får väl kolla om mina föräldrar haft frost än)

Marianne sa...

Vad skönt det låter. Jag är så sugen på en kopp te, men det är inte gott att dricka te när det är så varmt, då blir man bara ännu varmare.

Kram!