torsdag 4 juni 2009

Utflykt

I tisdags tog jag föräldraledigt och följde med på utflykt med dagis. I vanliga fall brukar utflykten på våren gå till 4H-gården som ligger i vårt område. Men det var fullbokat där så istället gick vi hem till en av fröknarna som bor inte långt från dagis och därmed inte långt från oss heller. Det blev en väldigt mysig förmiddag. Vi samlades på dagis och tog sen en gemensam promenad.

När vi kom fram så var det dags för skattjakt. Någonstans på tomten fanns det ett rött och guldfärgat paket gömt. Spännande! Det var Oscar som (med liiiite hjälp av mamma) hittade paketet- ett paket med kex! En väldigt stolt kille överlämnade det till fröken och fick första kexet!
Förmiddagen spenderades sen med att hoppa studsmatta, leka "kom alla mina små kycklingar", sparka boll, samla på pinnar mm mm.

Vid lunch var det dags för korvgrillning och till efterrätt blev det glass. Behöver jag tillägga att jag efter 2 min satt med 2 glassar som mina barn inte ville ha! :-)

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilken snäll fröken som tog hem er alla till sig!
Låter som en klart mysig dag!!
Roligt för både mammor, barn och fröknar.
Och vädret såg ju helt Ok ut också :-)
Skönt!
Fina bilder!
Kram!

Mia sa...

Annika: det var en väldigt mysig dag för både barn och vuxna. Jättekul för mig att få vara med i barnens vardag på dagis. De har ju ett eget liv där som man inte tar del av så mycket annars. Kram!