fredag 12 juni 2009

Fredagstema - halvårskoll i fotomappen

Fredag igen och en väldigt grå och regnig sådan. Dagens tema kommer från Annika och Desiree och innebär att man väljer ut ett foto från varje månad, januari-juni, som får representera just den månaden. Innan jag började leta efter bilder så tänkte jag att det nog inte skulle bli så svårt men det blev det. Det finns ju så många bilder och att välja ut 1 av alla som finns var visst inte så enkelt. Men här kommer de!

Den här bordsdekorationen knåpade jag ihop till nyårsafton 2008 så egentligen kvalar den inte in i dagens tema. Men eftersom den var fin flera dagar in i januari så bestämde jag som enväldig domare att den får vara med. Vi firade nyår hemma hos mina föräldrar och hade en jättetrevlig kväll som fick avsluta en 2 veckor lång semester hemma hos dem.

I februari fyllde min underbara mamma 60 år och det firade vi på Hotel Tylösand. Vi hade en helt makalös helg med avkoppling, massage, fantastisk god mat, trevligt sällskap och firande långt in på småtimmarna. Mammas syster och hennes man var med och min kusin med make hade kommit ner från Stockholm. Bjarne, jag och min bror åkte ner från Göteborg medan bus-killarna var hemma med farmor. Tack mamma och pappa för er generositet och för en oförglömlig helg!I mars åkte jag till Camilla och hälsade på. Bjarne och jag var i Bristol för flera år sedan när Camilla och Ben bodde i lägenhet där. Sen dessa har både de och vi flyttat till nytt hus och fått barn. Oj vad tiden går fort och vad vuxna vi blev helt plötsligt. Det var jättekul att få komma hem till dem och se deras fina hus och framförallt att få träffa Camilla, Ben, Nils och söta lilla Sofia. Eftersom jag var där i flera dagar så hann vi med både shopping, långpromenader, lugna dagar hemma, träffa Camillas trevliga tjejkompisar mm mm. Det får vi absolut göra om.

Bilden som får representera april är på mina älskade pojkar. Den är tagen på en vårpromenad under påskhelgen som firades hemma hos mina föräldrar. Vi gick vägen ner till badudden som jag har gått och cyklat så många gånger. Det är en väg som går genom underbar bokskog och mellan träden ser man havet. På det ställe där Albin och Oscar står på bilden växer det ganska så många tallar och precis där luktar det Fårö. När jag var barn spenderade vi alltid ett par veckor varje sommar på Fårå och vägen ner till badstranden kantades av tallar. Det luktade precis som det gör på vägen ner till badudden.
Maj månad och ytterligare en bild som inte riktigt hör hemma där om man ska vara krass. Den 7 april fyllde Oscar 2 år och det firade vi så klart med släkt och vänner. Men eftersom han fyllde under påsklovet så hade vi kalas med alla vänner först i maj. Det blev ett lyckat kalas och Oscar åt till och med lite tårta. Våra barn har fortfarande inte fattat tycke för söta saker så som glass, godis och kakor så det hör till ovanligheten att se dem äta tårta. Det var kanske tårtdekorationen med Bilxten McQueen som gjorde susen!?
Sista bilden i det här temat, för juni månad, kommer från utflykten med dagis som jag följde med på för ett par veckor sedan. En solig och varm dag som spenderades hemma hos en av fröknarna på dagis. Lek, stim och stoj, korvgrillning och avslutande efterrätt. Man kan lätt luras av bilden och tro att både Albin och Oscar åt upp sina glassar men inte då. De smakade lite på dem och sen satt jag med två glassar i handen som började smälta i solskenet. Inga sötsakskillar mina pojkar!

Fler fredagsbloggare: Västmanländskan, Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Cecilia, Leopardia, Strandmamman, Jemaya, Musikanta, Lena, Erica, Marie, Saltistjejen, Lia, Marina, Jennie, Anna, Maisoui, Ingabritt, Emma, Kristallena, Christel, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Norrsken och Stjärnfall, Taina, Sparkling, Marskatten, Sara, Lisa, Bollebygdsbo, Birgitta, Annika Life as I see it, Petchie, Curieux, Minerva

Nu är det snart helg och i eftermiddag ska vi sätta oss i bilen för att åka till Bokenäs. Vi ska tillbringa vår årliga helg där med vårt kompisgäng. Vi har en liten avsparkshelg för sommaren och passar på att umgås innan alla försvinner iväg på olika håll under semestern. I år blir vi 10 vuxna och 9 barn. Kul! Lägger in en sista bild som visar vilken utsikt jag kommer vakna till lördag och söndag. Ha en bra helg!

12 kommentarer:

leopardia sa...

Ojojoj, och jag som var sån gottegris när jag var liten att jag blev kallad för kakmonstret, tänk vilken skillnad...
OCH, vilken superfin bordsdekoration, jag är grymt imponerad!

Jemayá sa...

jättevacker bukett!! Och din mamma ser så fräsch och fin ut! Verkar som om ni haft ett mycket trevligt halvår, hoppas det fortsätter i samma stil! hälsar Ulla!

underytanjag sa...

Vilken trevlig tillbakablick, ditt liv verkar så mysigt! Va du är lik din mamma förresten. Hoppas helgen blir allt ni önskade.

Mia sa...

leopardia: ja på ett sätt är det skönt att de inte tycker om godis men jag en varm sommardag är det ju så mysigt att äta glass..!

Jemaya: Tack! Den fick pryda bordet många dar! Jag hoppas jag ser lika ung ut som min mamma när jag fyller 60!

underytanjag: vad söt du är! Jag får ofta höra att mamma ochjag är lika men det är först på senare år som jag kan se likheten själv. Hoppas du får en bra helg med! Kram!

Annika sa...

Jättekul är det att kolla in allas halvårskoller!!
Din mamma är verkligen lik dig! Eller du är lik din mamma, heter det väl :-)
OCH dina pojkar är så himla gulliga!
Hoppas att nästa halvår ska bli lika trevligt!!
Ha en superfin helg!!
KRAMAR!!

Mia sa...

Annika: Ett jättebra tema från er! Tack! Ibland har det hänt att elever till mamma hälsar på mig på stan. Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte! ;-) Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Vilka personliga bilder. Hade jag gjort en så fin bukett hade den också kvalat in och skjuta lite på tiden gör man ju som man vill. Man kan säga att vi nästan kan ropa till varandra snart då!

Millan sa...

Vad mysigt med Bokenas weekend nu! Hoppas ni far det jatte bra och att vadret blir riktigt somrigt och fint!

Harligt forsta halvar ocksa. Det var sa roligt att ha dig har!! Det far vi absolut gora om! Vi borde absolut borja planera en tjejhelg nagonstans for nasta ar!

Sa fina foton pa killarna ocksa!
Kram och ha en fin fin helg

Sparkling sa...

härliga bilder! gratts till att dina barn inte gillar sötsaker, det låter rätt praktiskt =)

ha en trevlig helg med den fina utsikten!

Musikanta sa...

Så söt du är och så lik din mamma även om hårfärgen är olika ;-)

När jag ser dina små pojkar så tänker jag att om allt går väl kan jag också ta ett sådant kort om två år! Lillmirren fyller ju två år 2 juli och hans lillebror ska komma den 17 juli är det beräknat.¨
Ha det gott/M

Mia sa...

Musikanta: vad roligt att Lillmirren ska bli storebror och att du får ett barnbarn till! Grattis! :-) Kram!

Anonym sa...

Jag tog också en bild från nyårsafton och tänkte precis som du, så jag tycker att den kvalar in perfekt :-) . Hotell Tylösand är underbart och vilket fint halsband din mamma har på bilden.