tisdag 30 juni 2009

8 år sedan

Idag för 8 år sedan gifte vi oss i Amiralitetskyrkan i Karlskrona. Det var exakt samma väder som idag, soligt och varmt. Det var en magisk och underbar dag som inte känns så långt borta som 8 år. Men det har å andra sidan hänt en del sen dess.

På morgonen åkte jag och kusin Pia, som var min tärna, till frisören och blev ompysslade och fina. Innan det var dags för fotografering åt vi lunch hemma i Pias lägenhet, lite fnissiga och väldigt förväntansfulla. Innan vigseln hade vi fotografering vid havet inte så långt från kyrkan. Vi promenerade upp till kyrkan i god tid innan gästerna kom och kunde stå och tjuvkika på dem när de anlände till kyrkan. När kyrkklockorna började ringa och dörrarna gick upp blev vi nervösa för första gången den dagen. Alla gäster var så fina och jag kommer faktiskt ihåg hela vigseln!

Vi hade hyrt en herrgård utanför Karlskrona där vi hade bröllopsfesten och tack vare det fina vädret kunde vi njuta av välkomstdrinken i trädgården. Herrgården är från 1600-talet och ligger omgiven av äppelodlingar och hagar. Vi hade en underbar fest med släkt och vänner och tack vare mina föräldrars fantastiska vän Kent så fick vi en makalöst god bröllopsmidag. Vi fick många fina tal och överaskningar under kvällen och jag skulle inte vilja ändra en endaste detalj på hela dagen. Förutom att den var över alldeles för snabbt så klart.

4 kommentarer:

Taina sa...

GRATTIS!!!!!!! Oj vad fina ni var!
Kram

Mia sa...

Taina: tack så mycket! jag har nog aldrig känt mig så fin i hela mitt liv! :-) Kram!

Millan sa...

Grattis pa brollopsdagen lite for sent. Ja, det ar ju sanslost att det ar 8 ar sedan redan. Kanns som kanske 3 ar sedan hogst... hjalp! Lite laskigt pa nagot satt!!
Och jag haller med! Det var en mycket trevlig fest!!
Hoppas ni hade bra pa er brollopsdag ocksa. Kram

Marianne sa...

Grattis i efterskott! Ja, å så fina ni var (är!), en uniform gör att det blir lite extra, alla gånger!

Kram!