torsdag 11 juni 2009

Samma våglängd

I natt har det brunnit i en lagerbyggnad i Frihamnen i Göteborg (läs mer här den som vill). Detta var en kille som går på Albin och Oscars dagis väldigt medveten om idag. När jag hade lämnat dem och var på väg till bilen så står han utanför fönstret och pratar med sin kompis på insidan.

Kille 1 som står utanför skriker till sin kompis:
Det haj bjunnit i Svejige i natt, jättemycket! Jag såg det på TV!

Kille 2 som befinner sig innanför fönstret svarar:
Ja vi vann med massor av mål. Min pappa tittade på alltihop på TV med! Vi är bra!

Kille 1: Jaa!?

Sverige spelade även VM-kval i fotboll mot Malta på Ullevi igår och vann med 4-0! Killarna var nöjda trots att de pratade om helt olika saker!

7 kommentarer:

underytanjag sa...

Härligt!!

Mia sa...

underytanjag: ja barn är härliga! :-)

anna of sweden sa...

Så gulligt!

Anonym sa...

ha, ha - barn är för sköna. Har sett i ett tidigare inlägg att albin har en blixten keps. Vet du vart de går att köpa. Har inte hittat ngn & Alfons, mitt brorsbarn har fyllt år. Hade varit kul att ge honom en keps, han älskar blixten. :) Kram Malin

Mia sa...

annaofsweden: ja det var så sött! Fnissade hela vägen till jobbet!

Malin: Visst är de! Albins keps är köpt på H&M. Vet att jag även har sett kepsar med Blixten på KappAhl. Kram!

Emmama sa...

Underbart! :)

Hoppas allt ar bra med er!

Kram.

Nilla sa...

Kul när de pratar, barnen...
Vi tittade också på fotbollen och min lillkille kunde inte hålla reda på vilka Sverige spelar mot. -Island suger, Heja Sverige! -Mamma, vilka vann Sverige eller Norge? :-)