söndag 23 augusti 2009

Till salu

Nu finns det ingen återvändo, nu ligger mitt barndomshem ute till försäljning. Nu kommer snart mamma och pappa att flytta till Göteborg! Klicka på bilden för att ta en titt!


På tisdag ska jag gå på en visning i vårt område för deras räkning. Spännande!

Igår sprang jag Midnattsloppet tillsammans med 11000 andra mer eller mindre tokiga människor. Det var en jätterolig upplevelse och en folkfest. Många hade klätt ut sig, bland annat till Darth Vader, Pochahontas med medföljande kanot, troll, kossa mm mm. Jag tog mig i mål på en ok tid, 1.05, och är nöjd med det med tanke på att jag varit hängig och förkyld hela veckan. Jag kommer säkert springa nästa år igen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra tid med tanke på att du varit hängig. Det var inte bara en att "ta sig imål tid".
Ja, det blir spännande framöver.
Kramar Mamma

Emmama sa...

BRA sprunget! Hur känns det att huset säljs? Jag har tänkt lite på den dagen mamma och pappa säljer "mitt" gamla rum och mitt gamla hem, kommer nog kännas lite konsigt ändå.
Kram!

Mia sa...

Mamma: tack! Ja det börjar röra lite på sig med hus i området nu. Ses på fredag!

Emmama: Det känns konstigt att huset ska säljas eftersom jag är uppvuxen där pch som du säger så är det ju "mitt" rum som kommer bebos av någon annan sen. Men eftersom det innebär att mamma och pappa kommer bo i Göteborg så får det väl gå ändå! ;-) Kram!

anna of sweden sa...

Härligt att dina föräldrar kommer närmare!

Taina sa...

Vad roligt att du sprang Midnattsloppet! Grattis!!! Jag har också sprungit det. För 100 år sen, typ.

Huset är jättefint! Kan tänka mig att det känns udda eftersom det var ditt barndomshem.

Kramar

Petchie75 sa...

Åh nej, vad sorgligt att ditt barndomshem ska säljas. Men samtidigt så himla roligt att dina föräldrar ska flytta till Göteborg - är det "bara" för er skull, eller även av andra skäl?
Och grattis till midnattsloppslöpet!
Sorry att jag inte varit inne här på ett tag men min bloggläsning har varit lite si och så i sommar.
Kram!

Mia sa...

anna: ja det ska bli såå härligt att ha dem nära. Att kunna gå hem till dem! Kram!

Taina: det var hur kul som helst! Massor med folk och man blev sporrad att kämpa på. Kram!

Petra:Ja det är verkligen både sorgligt och roligt på samma gång. Jag har ju så mycket minnen i det huset från hela mitt liv. Men vi får gångavstånd till varandra och det betyder såå mycket. Jag har själv legat lågt med bloggandet i sommar så det behöver du verkligen inte be om ursäkt för! Kram!

Annika sa...

Gosh, nu har jag kollat in ditt barndomshem...
GUD jag förstår att det känns i hjärtat. Det ser fint ut och dina fldrar ska väl inte få svårt att sälja det?
Men jag förtstår att det känns smått tungt, trots allt.
KRAM!!

Mia sa...

Annika: Det är verkligen konstigt att se det på Hemnet, känns overkligt. Jag tror inte att de får svårt att bli av med det huset. De bor i ett väldigt populärt område, nära till stan men samtidigt väldigt barnvänligt och nära naturen. Kram!