tisdag 18 augusti 2009

Det närmar sig...

På lördag är det dagen D = den dag då Midnattsloppet går av stapeln. I våras anmälde jag och en kollega oss till det här jippot och nu är det snart dags, 10 km genom centrala Göteborg "mitt i natten". Vi var väldigt ambitiösa i början och la upp ett träningsprogram vecka för vecka. Jag ska villigt erkänan att det inte har följts till punkt och pricka under semestern men det har ändå blivit 3-4 löparrundor i veckan och det känns bra. Vi tar det som en kul grej och gör vårt bästa. Starten går kl 22:10 och eftersom jag normalt sover vid den tiden får vi se hur pigg man är i kroppen. Givetvis krockar loppet med en sommarfest som ett par vänner till oss bjudit in till. Vi kommer gå på den ändå men avviker tidigt. Jag hoppas de har överseende med att jag kommer spendera kvällen med att stretcha och proppa i mig kolhydrater! :-)

I lördags var vi på Skaldjurskryssning med Camilla och Ben. Det var en jättetrevlig kväll och jag kan verkligen rekommendera Skärgårdslinjen om man funderar på en sån tur. Båten var lagom stor, maten underbart god och underhållningen bra. Det gjorde inte så mycket att solen inte sken för vi var fullt upptagna med att vräka i oss havskräftor och räkor. På väg ut från hamninloppet åkte vi förbi Ostindiefararen Götheborg och jag blir lika imponerad varje gång jag ser den båten. Den är så fin och mäktig.

4 kommentarer:

Annika sa...

Hej Mia!
Kul att vara tillbaka här på din blogg igen!
Låter underbart med skaldjurskryssningen...Mmmmm, hade gärna varit med där!!

OCH midnattsloppet!! Häftigt!!!
Det kommer nog att gå bra!!

har tittat på alla dina vackra bilder. Så fint ni ser ut att ha haft det!!

KRAM!!!

Mia sa...

Annika: Välkommen tillbaka! Vi hade en underbar kväll på kryssningen. Älskar skaldjur och speciellt när man kan äta så mycket man orkar!

ja vi får hoppas att det går bra på lördag. Tar jag mig runt så är jag nöjd!

Vi har haft en härlig sommar med familjen och nu ser jag faktiskt fram emot hösten.

Stor kram!

Marianne sa...

Oj vad duktig du är som har tränat inför loppet och verkligen ska genomföra det! Men det kanske passar bra med fest innan, då hinner du inte slöa till i soffan och så blir du en bra gäst som äter mycket!

KRAM och lycka till på lördag (fast vi hörs kanske innan dess)!

Mia sa...

Marianne: Ja det har varit en bra sporre att komma igång och träna men nu när det närmar sig så kommer nerverna in i bilden! :-) Kram!