måndag 31 augusti 2009

4 år i bilder

För 4 år sedan (och två dagar) satt vi på Östra sjukhuset i Göteborg och väntade på att bli föräldrar. Vi visste att vårt barn skulle komma till världen kl.10:10. En overklig känsla som är svår att beskriva. Vi kämpade i 3 år innan Albin till slut blev till med hjälp av ICSI så han var ett extra efterlängtat barn. På sista kontrollen hos barnmorskan upptäcktes det att han låg med rumpan först och därför blev det snitt. Och som sagt kl 10:10 den 29/8 2005 fick vi tid för operation. Det var en surrealistisk känsla att sitta i tv-rummet på BB och titta på nyhetsmorgon och veta att om 2 timmar förändras vår tillvaro för alltid.

Albin 8 timmar gammal

Stolt pappa

Albin 1½ månad

Första sommaren. Albin 1 år med härligt runda kinder!

4 april 2007 blir vår lille kille storebror.

Ett busfrö som älskar att bada.

Världen finaste 4-åring!

10 kommentarer:

Annika sa...

OCh han har alltid varit söt som en liten sockerbit!! GUD så gullig han är! OCH det är klart när ni fick vänta så länge på honom!
Jättefina bilder och grattis till alla!!
Kram!!

underytanjag sa...

Vad du såg pigg och fräsch ut efter snittet!! Och vilken fin kille!

Millan sa...

Ja vilka fina foton! Hoppas han hade en bra fodelsedag!? Det ar lustigt att tanka att det ar sa himla lange sedan vara sma killar lag brevid varandra pa lekmattan och sprattlade med benen.... och nu ar de ute och cyklar ihop! Kram

Mia sa...

Annika: Tack! Ja jag tycker så klart han är sötast i världen men jag är ju lite partisk! ;-) Han var verkligen efterlängtad den lille mannen! Kram!

Underytanjag: Jag hade ju lyxen att sova en hel natt innan snittet och kom till BB utvilad och nöjd. Till skillnad från när Oscar kom till världen kan jag säga! :-)Kram!

Millan: Albin hade en jättebra födelsedag! Ja visst är det konstigt att de har blivit stora så fort. 4 år är ju en evighet och nu kan man inte komma ihåg hur livet var innan de fanns. Kram!

Emmama sa...

Vad roligt att fa se honom "fran borjan", vilken fin kille! :) Kram!

Mia sa...

Emmama: Jag blev allt lite nostalgisk när jag gick igenom alla gamla bilder. Man glömmer så fort att han varit så liten, så liten. Kram!

Anonym sa...

Hur ska jag säga nej till de ögonen när vi flyttar upp ?!?! ;-))
Mormor

Musikanta sa...

Än så länge får han ha gärna ha den titeln...
Visst är små pojkar underbara!
Kram/M

anna of sweden sa...

Åh, vilket fint inlägg!

Mia sa...

mamma: det blir svårt, det kan jag lova dig! :-)

Musikanta: tack! ;-)

Anna of sweden: Tack vad snäll du är!