måndag 28 april 2008

Snart vår på riktigt

Den här veckan är en väldigt kort vecka arbetsmässigt. Jag jobbar bara måndag och tisdag. På onsdag åker vi som jag sagt tidigare ner till Karlskrona för att vara där över Valborg. I och med Valborg så känns det som om det blir vår på riktigt, officiellt liksom. I dag är det i och för sig sommarvärme i Göteborg, 19 grader och sol. Hemma hos mina föräldrar är det alltid ett stort Valborgsfirande på fotbollsplanen med brasa, fyrverkerier, sång och en liten kiosk. När jag var liten var det alltid en kör som kom dit och sjöng in våren varje år. Nu är det inte lika högtidligt men ändå väldigt mysigt.

Att det är vår märks verkligen i området hemma. Alla barn är ute och leker när man kommer hem och efter middagen kommer alla ut igen. Albin har cyklat ikapp med grannpojkarna, varv på varv runt kvarteret. Ännu mer vårtecken är att Bjarne, Albin och Oscar har haft lite picknick på väg hem från dagis i det fina vädret.



Fler vårbilder finns på hemsidan!

I helgen har Bjarne och Albin varit hos farmor och hälsat på. Albin tyckte det var väldigt spännande att få dekorera farmors gips. När han var klar med det ville han måla på pappas fot också, inte lika populärt! Oscar och jag hade en mysig dag tillsammans och tog bland annat en tur på stan och handlade byxor till Albin. Han verkar ha vuxit ur alla sina över en natt. Jag brukar alltid hitta bra och relativt billiga byxor på H&M, men inte den här gången. De hade nästa bara shorts och inga långa byxor förutom jeans. Fyndade istället på KappAhl den här gången. Blev väldigt sugen på att handla vårkläder till mig själv också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Vad fina bilder o vad har hänt, vad många bilder på hemsidan... =) Denna gången behövde man inte heller lösenordet för att kunna se... Det är nästan lite otäckt vad lika de är... på något av korten så hajade jag till o fick titta två gånger för att se om det var Albin eller Oscar! Vi ska också gå ner o kolla fyrverkeriet o brasan. Vi kanske ses, vi har lite kompisar här men det är ju inte så stort! Ha det bra många kramar Emma

Mia sa...

Hej! Jag har tagit mig i kragen och lagt ut bilder för glatta livet på hemsidan. När ska du lägga in nya!? :-)
Ja då kanske vi ses vid brasan. Det blir nog jag och mormor som går ner, barnen sover när den tänds.
Kram

Millan sa...

Vad mysigt med var och forsommarvarme i Goteborg. Och harligt med valborgsfirande i Karlskrona!! Nu har jag en sadan hemlangtan att det ar sanslost... och bara 11 dagar tills jag kommer henm :-). Hurra!
Hoppas ni far det toppen i Karlskrona och traffas du och Emma vid brasan sa far ni ge varandra en kram fran mig ;-) (hur komplicerat blir inte det?)
Jatte fina bilder pa killarna pa hemsidan ocksa. Jag haller med Emma om att de blivit sa stora plotsligen. Ska bli sa skoj att ses nar vi kommer hem. Kanske NIls kan fa prova cykla pa Albin cykel?! Han ska fa en av lillebror eller lillasyster i magen nar denne fods :-).
Kram!!