onsdag 3 december 2008

Stammisar

Idag har jag och Oscar varit på Backa Barnmedicin igen, precis en vecka sen vi var där sist. Den här gången var vi på akutmottagningen eftersom Oscar har haft ögoninfektion ett par dagar som inte vill ge med sig När vi fick träffa läkaren så konstaterade hon att han även hade öroninflammation så nu har han fått penicillin. För det mesta brukar det vara tvärtom när man går till en barnläkare, det var inte så farligt som man trodde men nu blev han sjukare när vi åkte därifrån än vad han var när vi kom dit! Håll tummarna för att vi kan få i honom medicinen, det brukar inte vara så populärt...

Det blir inget onsdagsrecept idag, det får vänta tills i morgon.

3 kommentarer:

Petchie75 sa...

Usch, vad tråkigt med dubbla inflammationer... Är det pencillin i pillerform eller flytande? Mina föräldrar hade jättesvårt att få mig att svälja pencillinpiller när jag var liten så de gav mig dem i en sked glass, det slank ner ganska bra! Förhoppningsvis slipper barnen svälja piller nuförtiden...
Hoppas att Oscar kryar på sig och jag håller tummarna för dig på måndag!

Mia sa...

Ja det är trist med dubbla inflammationer men som tur är så är han väldigt pigg trots det. Medicinen är flytande och smakar inte jättegott om man får döma av Oscars reaktioner :-). Men det går att lura i honom det ändå. Smart med piller i glass, hade inte gått med våra barn dock eftersom de inte tycker om varken godis eller glass! Tack för tummarna!
Kram

Marianne sa...

Men stackars liten! Hoppas han är frisk vid det här laget!