fredag 26 december 2008

Fredagstema: Nyårslöften

Kan nästan inte tro att vi redan har varit i Karlskrona en hel vecka. Tiden springer iväg och vips så var julafton förbi. Men det är väl så när man har roligt. Vi har hunnit med en sväng på mellandagsrean idag men som vanligt blir man besviken eftersom det känns som en del affärer plockar fram förra årets sommarkläder och rear ut dem. Får ge det en ny chans när vi kommit tillbaka till Göteborg, där finns ju Zara....!

Sista fredagstemat för december är nyårslöften. Ibland har jag försökt mig på att ge ett löfte men jag tror aldrig jag har lyckats hålla något av dem. För det mesta handlar det om att försöka träna mer och bli hälsosammare. Nu kom jag faktiskt på att jag lyckats med ett löfte en gång, att börja pensionsspara. Spännande löfte! :-) Nyårsafton måste ju verkligen vara den sämsta dagen att avlägga löften. Man har druckit en hel del champagne och får lätt lite hybris om vad man kan klara av. Så i år blir det nog inget nyårslöfte utan mer en önskan om att försöka träna mer och ha lite mer tålamod ibland. Jag hoppas alla får ett underbart nyårsfirande även om det är ett par dagar kvar och ett underbart 2009.

Fler fredagsbloggare:Nilla,Simone,Anna,Desiree,Annika, Anne, Petra , Anna, Saltis, Millan, AuroraBuddha, Anki, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia, Anne-Marie, Marina, Strandmamman, Marie, M.K.B,Ulrika, Jemaya, Nina, Kicki, Barbamorsan, Mia, Emma, Tätorts-Anna, Inga-Britt, Lena, Petra C och Mais Oui

Återkommer med vem som tar över temat för januari.

På söndag ska vi äntligen träffas i vårt gamla tjejgäng. På förmiddagen träffas vi med alla barn och respektive och på kvällen ses bara vi tjejer. Ser extra mycket fram emot att få träffa Camilla och Sofia.

10 kommentarer:

Marianne sa...

Hoppas att du har blivit frisk igen så att du har kunnat njuta av julen!

Inga direkta löften här heller, utom att jobba mindre : )

GOD FORTSÄTTNING MIA, och hade det nu så roligt med tjejgänget!

Anonym sa...

Det där med träning och att leva hälsosammare är vi nog många som säger och hoppas på :-) . Vi får försöka peppa varandra. Hoppas du mår bättre! Kram.

Annika sa...

Jamen visst går tiden fort. Läskigt...
Nä, jag ger inga löften heller. Bäst att låta bli.
Vem tar över för jan???
Vet du?
Kramis!!

Fritt ur hjärtat sa...

HIHI, träning och hälsosamare liv har varit stadigt återkommade genom åren. Jag brukar ju träna, är friskisledare när jag är kurant. När benen bär igen ska jag träna! Tills dess ska jag banta, fy så tråkigt:-) men ett bra löfte är det!
Har du inga aspiranter får väl jag ta det, har varit med länge uan att bidra, men ta gärna någon annan om nån mejlat och vill.

Cecilia sa...

Hoppas att du snart kryar på dig,det lät inget vidare med halsfluss.
Ja det där med nyårslöfte är inget lätt.Jag kan komma på massor men det svåra är ju att hålla de.Men jag ska försöka ge mig på de och göra 2009 ett bra år.Får se om jag kan hinna skriva ihop ett inlägg om det.
Krya på dig!

Cecilia sa...

Först nu såg jag att du blivit uppsagd.Förstår om du inte är glad åt volvo i dagsläget....Usch vad tråkigt.
Kram på dig!

Anonym sa...

God Jul & Gott Nytt År!

StrandMamman sa...

Hoppas att det nya året för med sig nya utmaningar med sig för din del, kanske uppsägningen ger dig möjlighet att pröva på något som du annars inte skulle ha kommit dig för att göra...?! Håller tummarna för dig och önskar dig ett gott nytt år!

Meddelar härmed (som svar på din fråga på min blogg) att jag kan ta över fredagstemat, sätter in de nya temana på min blogg (http://strandlivet.blogspot.com) senast i morgon!

StrandMamman sa...

Har nu satt in januari månads fredagsteman i min högerspalt, kolla in!!

Mia sa...

Marianne; det låter som ett bra löfte för din del att jobba mindre eftersom du har haft en hektisk höst.

Maisoui: ja man tappar väl aldrig hoppet om att man ska bli en vältränad hälsosam människa! ;-)

Annika: Ja det är bättre att försöka leva som man lär hela året och inte bara efter nyår!

Fritt ur hjärtat: Åh är du friskisledare?! Jag har lett gympapass några gånger och det ju hur jobbig som helst eftersom man måste jobba hårdast av alla!

Fundersam Cecilia: Jag mår mycket bättre nu och allt med jobbet känns inte så jobbigt längre.

Nilla: Tack det samma! :-)

StrandMamman: gott nytt år tillbaka. Toppen att du tar över i januari!