fredag 24 oktober 2008

Vänner

För många, många år sedan (närmare bestämt 12!) började jag läsa på Universitetet i Växjö. Vi var 4 tjejer som flyttade upp dit från Karlskorna, Millan, Malin, Johanna och jag. Vi flyttade in i varsin studentlägenhet och umgicks i princip dygnet runt de kommande 3 åren. Varje måndag tittade vi på "Vänner" ihop och fikade, varje fredag gick vi på Stallarna och varje lördag gick vi på Sivans (studentpubar på universitetområdet). Allt fanns på gångavstånd ute på campus, mataffär, studentpuben, institutionerna, vännerna mm mm. Det är en tid som jag kan sakna ibland och när man var där så önskade man att den aldrig skulle ta slut. I Växjö träffade jag min underbara man Bjarne och genom honom lärde jag känna många i det kompisgäng som vi umgås med idag. Efter avsluatade studier så flyttade de flesta hit till Göteborg medan jag och Bjarne flyttade till Uppsala via Karlskrona för att sen inse att det var till Göteborg vi skulle.

Idag är vi ett stort gäng som umgås så ofta vi kan. Det bli många barnkalas eftersom alla har ynglat av sig och har minst ett barn/familj. Varje jul (eller strax efter typ januari! :-)) har vi julfest hemma hos J och D som bor i Falkenberg. I början hade vi med barnen vid dessa julfester men eftersom vi alltid var minst 12 vuxna och 11 barn så bestämde vi oss för att göra om det till en vuxenfest. Förutom den årliga julfesten så försöker vi få ihop lite fester under resten av året och i morgon är det dags för ett sådant tillfälle. Då åker 18 partysugna tjejer till Halmstad för att ha en riktigt tjejhelg. Killarna hade sin helg förra helgen så nu är det vår tur. Vi kommer ägna oss åt shopping, dricka vi, relax, dricka vin, god mat, dricka vin......Det ska nog inte gå någon nöd på oss!

Inga kommentarer: