fredag 3 oktober 2008

Vinter på väg?

I morse fick jag skrapa rutorna på bilen! Det tog en stund innan jag fattade var det var som satt fast på rutan men när jag såg att termometern visade 2 grader så trillade poletten ner! Ingen isskrapa fanns så klart i bilen utan ett kreditkort fick hjälpa till.

I dag var det sagt att vi skulle kunna börja göra det invändiga jobbet på hallen, men det verkar som om det var en önskedröm. Om vi ska kunna börja med det idag så ska snickaren hinna lägga klart taket, isolera taket, flytta ytterdörren, sätta in två fönster och sätta upp gipsskivor på alla väggar. Känns inte så troligt att det kommer hända. Vi har frågat snickaren flera gånger ifall han tror att de kommer vara klara i tid och fått svaret att det kommer de absolut att vara. Igår kväll var första gången han började tveka lite och sa att alla gipsskivor inte skulle komma upp och taket hinner inte isoleras och.... Blir en aning irriterad på det. Hade de bara sagt det för 2 veckor sedan eller för 2 dagar sedan för den delen så hade vi inte bokat upp Bjarnes kusin för att komma och hjälpa oss eller Vivi för barnvakt. Nu är båda så snälla att de kommer ändå för vi kan ju alltid måla utvändigt som snickaren påpekade! :-(

I dag är både Albin och Oscar tillbaka på dagis. I onsdags fick jag hämta dem lite tidigare för Albin hade kräkts. Han fortsatte göra det ett par gånger hemma men har nu piggnat till och fått behålla allt sedan i onsdags morse. Varken Oscar, Bjarne eller jag har blivit dåliga, än så länge.

1 kommentar:

Millan sa...

Hej vannen och forlat att jag inte ringt tillbaka. Det har bara varit for mycket har de senaste dagarna.. och vi har jobbat till sent pa kvallarna for att forsoka bli sa fardiga som mojligt... Jag forsoker sla en signal i morgon istallet.

Hur gar det for snickarna nu? Vad ar det kvar att gora? Det ser bra ut pa fotona i alla fall!!

Stor kram!