fredag 17 oktober 2008

Underbar höstdag

Idag skiner solen från en klarblå himmel och det är helt vindstilla. En helt perfekt höstdag! I morse fick jag skrapa rutorna på bilen eftersom termometern visade 1 grad. Redan då anade jag att dagen skulle bli så här! :-) Inte nog med att det är en underbar höstdag, det är fredag också. Nu är lilla Agnes Sofia 3 dagar gammal! Hoppas alla i familen Dahlman/Saunders mår bra.

Igår kväll kom Jens hem till oss och hjälpte oss lägga klinkers i hallen. Vi hann med 2/3 innan vi gav upp. Då var väl klockan 21:30 och det började kännas i både rygg och knän att man hållt på ett par timmar. Vi kommer fortsätta ikväll och hoppas hinna lägga klart resten. Det är lite pyssligare bitar kvar där vi måste kapa plattor och pussla lite. Sen är det alltid ett vågspel om man ska lyckas kapa plattan där det var meningen och få två bitar istället för tre eller fyra eller fem! När vi lagt klart klinkersen ska vi montera upp hyllsystemet så att elektrikern kan komma och koppla in all elektricitet i nästa vecka. Han ska sätta upp transformatorboxar i kommande garderoben och ville inte göra det förrän vi satt upp hyllorna. Det är lite skillnad på honom och snickaren som varit hemma. När vi kommit hem efter att snickaren varit där så har det varit skruvar, spikar, flisor mm mm på golver och i trappan. I går åkte jag hem på lunchen för att stämma av en del saker med elektrikern som då var hemma hos oss. han hade hunnit iväg på lunch så jag ringde honom istället. Han sa att det var synd att jag varit hemma innan han hade hunnit städa efter sig! Vilken karl! :-)

I morgon ska jag äntligen till frisören. Jag är alldeles för långhårig just nu. Det i kombination med alla virvlar som jag har i mitt hår gör att det är omöjligt att få det att se ut som jag vill just nu. Men imorgon är det slut på det!

Inga kommentarer: