måndag 31 mars 2008

Ur barnamun

För att inte glömma bort alla roliga ord som Albin säger och hans språkutveckling generellt så försöker vi skriva upp alla ord och meningar i en bok hemma. Ett litet axplock:

myckepinga=nyckelpiga
vijujo=vindruvor
fjempa=flygplan
släppeslå=bordtennisrack (!)
bobo Jens= morbror Jens

titta mymemme tiper=titta på Gyllene Tider DVD
jenka, jenka, jenka dig="hjälpa ack, hjälp ack, hjälp ack mig, annars skjuter jägarn mig"
lampan lyser släckt på bordet=inte en aning! :-)

1 kommentar:

Millan sa...

:-) Alltid lika roligt att hora vad de sma sager. Lustigt aven att det ar sa latt att forsta for oss foraldrar medans det later helt obegripligt for andra!

Vilken harlig och varlig helg ni verkar ha haft! Skont att hora att varen ar pa vag till Sverige ocksa nu. Jag borjade oroa mig for att jag skulle behova packa langkalsingar nar vi kommer hem i maj :-).

Jag har utmanat dig pa min blogg :-D