torsdag 20 mars 2008

Påskägg!

När jag var liten och vi firade påsk så brukade vi alltid få leta efter påskägg ute i trädgården. Vi hade alltid samma ägg men med nytt godis så klart! Mitt ägg var gult och såg ut som en liten kyckling. Jag kommer inte ihåg när vi slutade med denna tradition men jag kom att tänka på den idag när jag fick ett stort paket från en leverantör. När jag öppnade det så såg jag bara fullt med frigolitbitar i paketet men efter lite letande hittade jag ett påskägg fullt med godis! Bilresan till Karlskrona är räddad!

Glad påsk!

3 kommentarer:

Millan sa...

Jag undrar lite om det dar med att leta efter agg ar en Blekingsk tradition. I goteborg sa gar ju paskkarringar runt och knackar dorr, lamnar sma teckningar och far godis. Men jag har aldrig hort om nagon som letat efter paskagg. Men.. nar Pappa traffat Anette borjade de med den har traditionen for oss.. sa jag undrar om den ar vanligare soderut?! Eller sa ar det bara ett sammantraffande...
Ha en harlig pask!! Kram

Mia sa...

Vi gick runt med teckningar när vi var små också. Stackars människor som var tvunga att ta emot de "konstverken"! Nu är vi framme i K-na och sitter och smuttar på ett glas vin!
Kram

Emma sa...

Ja det där med att gömma ägg har inte min familj gjort o vi e ju från söder... så det e la olika! Men vad man blir sugen på påskägg när man ser bilden!!! Hoppas att ni får en härlig helg trots vädret som e för trist! Många kramar från norra backen!