onsdag 19 mars 2008

Frisör

Igår var det en stor dag i Oscars liv. Han var hos frisören för första gången. Eller ja kanske inte hos en riktig frisör. Han satt i sin IKEA-barnstol i vardagsrummet framför TV:n. Teletubbies var på (han avgudar dem!) och han hade fullt med kex framför sig. Sen skred jag till verket! Min bror kommenterade att Oscar blivit lite långhårig när han var här och hälsade på häromdan. Och det stämde alldeles för väl. Det var snudd på hockeyfrilla! Men nu är han en korthårig liten herre som skötte sig galant hos frisören. Det var skönt att det gick så bra att klippa honom själv. Albin gick med på att bli klippt av mig till för ca 1 år sedan. Då började han jaga saxen och ducka så fort den kom i närheten av honom. Som tur är så sköter han sig bra när han är hos en riktig frisör. Han sitter som ett ljus och tittar på sig själv i spegeln. Han brukar även få leka med frisörens vattenflaska och det är inte fel!

I kväll är det dags att börja packa inför resan ner till Karlskrona i påsk. Det ska bli gudomligt skönt att åka ner dit ett par dagar. Mamma kommer följa med hit efter påsk eftersom hon har påsklov och det är underbart. Bättre mormor finns inte i hela världen. Jag kan inte förstå varifrån hon får sin oändliga energi att leka, busa, måla, byta blöjor utan att knysta, bygga med lego.... Så fort barnen sover så tar hon tag i tvättstugan eller rabatterna. Man får nästan lite prestationsångets när man själv sjunker ner i soffan om man få 5 minuter över. Men det är bara att tacka och ta emot. Tack mamma!



En bild från sommaren 2006 på mina underbara föräldrar och en liten Albin!

4 kommentarer:

Millan sa...

:-) jag har inte vagat klippa Nils sedan en oderstiger dag for ca 1.5 ar sedan da jag klippte honom och han sag ut som en munk. Inte snyggt!!

Ja din mamma (och pappa) ar verkligen fantastisk!! Jag undrar ocka lite var hon far sin energi fran...? :-)

Emma sa...

Hej Mia... vad kul med en blogg o vilka fina bilder, de e så fina Albin o Oscar!!! Vad kul att du kommer ner i påsk, har du fem minuter över kanske vi kan träffas. Kan ju alltid ta en prommenad med de små eller gå till lekparken eller så! Du kan väl höra av dig! Kramar Emma

Johanna sa...

Hej Mia!
Vilken fin blogg du har och vilka jättefina bilder på killarna! Är det ni som tagit allihopa?!
Blir oxå lite inspirerad att skaffa en blogg, jag som går hemma om dagarna och har tid...hmmm...
Ses nästa vecka! Ha en bra påsk
kram Johanna

Anonym sa...

Mamma- Mormor
Det är jag som ska tacka för att få vara tillsammans och NJUTA av "världens goaste småkillar", som har dito föräldrar.Har själv varit småbarnsförälder en gång och vet hur det är att försöka få allt man vill göra att gå ihop.Gör som min mor gjorde för mig.