måndag 26 januari 2009

Grattis morfar!

I går fyllde min morfar 93 år och jag önskar vi hade kunnat fira den stora dagen tillsammans med honom men vi får nöja oss med att fira den i efterhand nästa vecka. Min morfar är en underbar man. Han har alltid funnits i mitt liv och i över 20 år bodde vi bara ett par hundra meter från varandra. Vi kunde se deras hus från köksfönstret hos mamma och pappa. När vi var små sov vi ofta över hemma hos mormor och morfar och vi turades om att sova i morfars sovrum. Han har alltid snarkat riktigt högt och jag kommer ihåg att vi spelade in honom på band en natt för att ha bevis. Givetvis förnekade han allt! Morfar har alltid varit en väldigt aktiv person och ett bevis på det är att han började spela golf långt i 70-årsåldern. När mormor och morfar bodde i sitt hus så var alltid trädgården perfekt. Alla rabatter var fyllda med blommor och vinbärsbuskarna bågnade av alla bär. Något av det underbaraste som finns är att höra morfar skratta, han har ett underbart ärligt skratt och ofta skrattar han högt och gott åt sina egna historier. När jag och en tjejkompis fick för oss att vi ville åka utomlands på semester andra året på gymnasiet så följde mormor och morfar med. Vi gick in på en resebyrå och bokade en resa till Cypern och sen frågade vi om de ville följa med. Vi hade en underbar semester tillsammans med dem! Här kommer lite bilder på min underbara morfar.

Morfar

Morfar och jag på hans 90-årsdag

På golfbanan under det sista släktmästerskapet morfar var med och spelade

Albin med morfar Nenne

5 kommentarer:

Millan sa...

Josses jag kommer ihag nar han fyllde 90... det kanns inte som 3 ar sedan redan. Han ar jatte fin din morfar! kram

Marianne sa...

Å vad mysigt att du har honom kvar! Och han ser lika rar ut som din farfar. 93, ingen dålig ålder det inte! Du har bra påbrå ser jag, stora chanser till ett långt och bra liv!

Hälsa grattis från Kairo!
Kram!

Anonym sa...

Vilka fina och tänkvärda bilder du har gjort av morfar och farfar.Morfar kommer att bli glad att få se det när han är här nästa gång. Tack min underbara dotter. Mamma

Mia sa...

Millan: Ja det är inte klokt vad tiden får fort. Jag tycker jag fyllde 25 bara förra året! ;-) Kram

Marianne: Ja det är verkligen underbart att ha både mormor och morfar kvar så att mina barn också får en chans att lära känna dem. De är verkligen en förebild, de tränar lite varje dag trots att de är 88 och 93 år gamla! Kram

Mamma: Det är morfar som är underbar. Ser fram emot att träffa er alla nästa vecka. Kram

Annika sa...

Underbar morfar du har!! SÅ söt!!
Precis som din farfar!
Jag har ju min 90-åriga pigga mormor kvar i livet! Vilken gåva det är!
Ni är så söta på bilden tillsammans!!!