fredag 30 januari 2009

Fredagstema: månadens fynd

Sista temat för januari är månadens fynd. Jag önskar jag hade gjort ett riktigt jobbfynd men det dröjer nog en liten stund till. Istället blir det två andra saker som får bli månadens fynd. Jag har länge letat efter en ny lampa till fönstret i vardagsrummet men inte riktigt vetat vad jag velat ha. Jag säger jag eftersom det inte spelar så stor roll för Bjarne vad vi har i fönstret, eller i alla fall inte lika stor roll som det gör för mig. Den lampa vi hade innan var från IKEA och hade hängt med några år. Förutom det så hade skärmen spruckit på ett ställe så man fick tänka på vilken sida som var ut åt rummet. Jag har inte lust att lägga en förmögenhet på en lampa men vill ändå inte ha IKEAs billigaste. För ett par veckor sedan hittade jag den här lampan på Claes Ohlson av alla stälen. Det är inte den perfekta lampan men jag tycker ändå att den är snygg och den kostade bara 149:-!Det andra fyndet är en bukett med vaxblommor som jag köpte för 3 (!) veckor sedan på Coop. Jag har haft dem i samma vas sen dess och bytt ut tulpanerna runt om ett par gånger. De är fortfarande lika fina som när jag köpte dem och har visar inga tecken på att vissna. Mycket blommor för pengarna, 39:-!
Fler fredagsbloggare:Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman Jemaya MiaD Lena Erica Marie Saltis Lia
Marina Jennie Anna Moster Mjölgumpa Sparkling, Emmama

Nya deltagare:
Taina Christel

Ha en trevlig helg alla!

10 kommentarer:

Taina sa...

Grattis till dina fynd! Jag visste inte ens att de hade lampor på Claes Ohlson. Har knappt varit inne i den butiken. Trodde det var mest verktyg och ett gubbdagis typ. Ooops nu får jag försöka ta mig till en sådan butik. Ja inte här då men när jag besöker Sverige. Lampan är ju jättefin!
Ha en bra helg.

Christel sa...

Hej!
Tuff lampa, jag har hittat någon lampa på gubbdagiset också, där finns en hel del... trevligt med en ny lampa nu när vi har tvingats ta ner alla mysiga adventsstjärnor/ljusstakar...saknar dem. /Christel, ny på fredagstemat

Millan sa...

Harligt med ett riktigt fynd! Lampan var jatte fin. Mitt fynd var ocksa en inredningsdetalj... fast gardiner da :-). Jag haller tummarna for att det snart blir ett jobbfynd ocksa! Stor kram

Fritt ur hjärtat sa...

Fina fynd! Blommorna är ju fantastikst tåliga. SKa jag lägga på minnet.
Jag tar över temat i februari. har presenterat dem idag:-)

Moster Mjölgumpa sa...

Det var verkligen hållbara blommor. Är du säker på att de inte är konstgjorda?;-)

Mia sa...

Taina: Ja det var oväntat att hitta en ok lampa på ett utpräglat gubbdagis! :-)

Christel:Ja visst saknar man stjärnor o ljusstakar, i alla fall så länge det är så här mörkt o trist.

Millan:Jag ska kika på ditt fredagstema nu. Ja håll tummarna för ett jobbfynd, det hade inte varit fel! Kram!

Fritt ur hjärtat: Kul att du tar över fredagstemat. Ska genast kika in hos dig!

Moster mjölgumpa: Ja man börjar nästan undra men de har släppt ifrån sig några få vissna blommor så jag är ganska så säker på att det är äkta. :-)

Marianne sa...

Jättefin lampa! Och som du säger, på Clas Ohlsson av alla ställen! Jag har också jättesvårt att hitta rätt lampor. Tycker de flesta är snygga vid första anblicken, men sedan när jag tittar närmare hittar jag alltid något fel på dem. För si och för så. Så jag vet hur det är att leta lama i evigheter utan att hitta någon - utom dem man inte har råd med förstås.

Söta blommor. Har aldrig hört talas om dem.

Ska betala in för halsbandet! Har haft så fullt upp här att jag inte har hunnit. Ska bara försöka läsa alla fredagsbloggar först.

Kram!

Emmama sa...

Jättefina och bra fynd! Vill att blommorna ska räcka ännu längre kan du byta ut vax mot plast, det finns faktiskt hyffsade om man letar länge.. :) Jag är också med på temat så lägg gärna till mig på listan! Trevlig söndag! :)

Mia sa...

Marianne: Ja jag blev väldigt förvånad att hitta lampor på gubbdagiset, men glad med! Visst är det dyrt med lampor ibland, nästan 1000:- för en liten lampa att ha i fönstret! Nä, då blir jag snål :-)

Emmama: Jag har lagt till dig på listan, sorry om jag missat det! Har faktiskt funderat på att köpa plastorkidéer, eller i alla fall stänglarna med blommor på. En del ser riktigt äkta ut och det tar en evighet innan mina blommar om! Trevlig söndag!

StrandMamman sa...

Jättefin lampa du fyndade!! Och blommorna är söta. Och du - strunta i plastblommor, det ska va riktiga.... hälsar blomsterhandlarns dotter!