torsdag 19 juni 2008

Skojar bara!

Albin har börjat förstå att man kan skoja om saker, att man kan säga en sak men att det kanske inte är så på riktigt. Han har börjat skoja lite själv på sitt eget lilla vis. I helgen sa han "Hur låter kossan? Mjauu! Albin bara skojar". I tisdags när jag läste godnattsaga så skojade jag omedevetet också! Vi läste Mulle Mecks flygplan. På en bild var det ett flygplan med en banderoll efter sig. Jag tänkte att det är ju ingen idé att jag säger att det är en banderoll för det vet han ju inte vad det är. Så jag sa "titta ett flygplan med en flagga efter". Albin tittade på mig, flinade och sa "mamma bara skojar, det är en skylt". Tror han får läsa sagan för mig i fortsättningen!

I dag kommer våra nya köksluckor på plats. Just nu har vi inga luckor alls och alla skåp är tömda och nerpackade i flyttkartonger. Med lite tur hinner vi se det färdiga resultatet innan vi åker på semester. Spännande!

2 kommentarer:

Millan sa...

:-) hahahaha vad gulligt med Albin. LIte kul nar de borjar tillrattavisa oss! :-D
Jatte spannande med koket!! Du far lagga ut 'efter' foton har sedan. Det kommer kannas som ett helt nytt kok nar ni kommer hem. kram och ha en toppen semester!

Anonym sa...

Från Mormor
Visst är det en klok liten son du har. Honom blir det svårt att lura i framtiden :-))